Author Topic: Toril - RPG i mechanika  (Read 1561 times)

Angie

  • Guest
Odp: Toril - RPG i mechanika
« Reply #45 on: July 13, 2016, 04:23:37 pm »
Każdy MG prowadzi na swój sposób - i to jest dobre. Różne style, różne sposoby osądzania, każdy może sobie znaleźć MG, w którego obfity biust lub męską, owłosioną pierś może się ufnie wtulić, bo wie, że jego system sędziowania mu pasuje. W materii sesji prywatnych/sesji na NK więc nie ma problemu.

Gorzej z real time. W takim wypadku, gdy MG przystępuje do sędziowania, powinien po prostu zakomunikować graczom w jaki sposób będzie sędziował. Jeśli im nie pasuje - niech znajdą sobie innego MG. Zazwyczaj jednak zasób MG jest ograniczony, dlatego musimy się godzić na tego, który akurat jest. Ciągle moim zdaniem nie warto dawać odgórnych zasad. MG tylko się będzie wkurwiał, że nie może poprowadzić po swojemu. Już lepiej aby MG prowadził swoim systemem którego nie lubimy, ale z zaangażowanie mi porządnie, niż systemem którego nie cierpi i na odpierdol się.

Ja osobiście lubię rzucać kostkami w sumie. BO LOSOWOŚĆ. A LOSOWANIA SĄ SPOKO.

Ale warto aby MG też myślał o swoich graczach. I nawet jak leci w chuja z kostkami, to może im powiedzieć aby było cieplej na duszy, że nie wiem, ogarnia to aby fabularnie było ciekawie/po jakości odpisu czy coś. MG też musi plastycznie i dynamicznie reagować na prośby graczy. Nie może być przede wszystkim przymuszany do sędziowania, bo wtedy na pewno będzie podkładał świnie. Dlatego MG i gracze muszą się po prostu dogadać.

A te całe płakanie potem na Discordzie że boo hoo zły MG uciął mojej postaci nogę, doprowadza mnie do białej gorączki. To idź do kapłana, odrośnij ją, a następnym razem nie bierz udziału w czymś co prowadzi ten MG/protestuj gdy bierze się za prowadzenie. I tyle.

Dekalogi mistrzowania imo są niepotrzebne - jednak większość z nas która się do tego zabiera jest na tyle ogarnięta, że wie jak to robić.

Rada jak zawsze przy dyskusjach: nie być dla siebie chujami, KOMUNIKOWAĆ SIĘ ZE SOBĄ, nie obstawać przy tym że jestem zajebisty i chuja macie robić tak jak wam każę bo jestem wielki emgie albo kurwa gracz co miljon tekstówek zwiedził, a przede wszystkim, co najwazniejsze, KOCHAĆ SIĘ I NIKOGO NIE OSZCZĘDZAĆ.

Badek

  • Szczur
  • *
  • Posts: 6
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 1823
  • Postać: Istan
  • Discord: Badek
Odp: Toril - RPG i mechanika
« Reply #46 on: July 14, 2017, 12:32:54 pm »
Jak dla mnie przy podsyłaniu konspektu sesji NK/ Tworzeniu sesji prywatnej, powinno być okienko z typem mechaniki do wybrania,
od storytellingu(brak kości, spory należą do ludzi czyli obsów w NK i graczy na prywatnych), procentowa(k%, modyfikatory
nakładają w.w. osoby) i fudge(określana jest tylko liczba kości), ale to tylko przykłady mechaniki ;)

Chromy

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 95
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 1287
  • Postać: A. Stein
Odp: Toril - RPG i mechanika
« Reply #47 on: July 14, 2017, 03:07:11 pm »
Im mniej pisania dla mg w konspekcie tym lepiej. Ogolnie to ma byc tyllo szybkie, sprawne komunikatywne. I'm wiecej ustalania tym wieksza szansa wnerwienia mg i  ma mniej sily by pisac fajne posty  dla graczy.
« Last Edit: July 14, 2017, 03:15:54 pm by Chromy »

Badek

  • Szczur
  • *
  • Posts: 6
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 1823
  • Postać: Istan
  • Discord: Badek
Odp: Toril - RPG i mechanika
« Reply #48 on: July 15, 2017, 12:23:23 am »
Chodzi mi o to, żeby to było opcjonalne. MG może się tym podzielić albo może to być np. opcja do zaznaczenia typu "storrytelling" albo "mechanika k100"

Leif

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 43
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • Postać: Leif Cunningham
Odp: Toril - RPG i mechanika
« Reply #49 on: July 15, 2017, 12:29:27 am »
Ok, ale wiesz na jakich zasadach (hehe) stoi Toril nie?
To jest generalnie storytelling, Obserwatorzy to nie są MG którzy mają pieczę nad każdą sesją NK i w razie co zajmują się rozsądzaniem akcji. I w końcu większość z nas posiłkuje się na sesjach k100, ale nie jest to wymagane. Jak prowadzącemu w danej sesji się podoba, ergo. Nie ma takiej potrzeby aby informować o tym Obsów w zgłoszeniu.
Ponieważ zgłoszenie konceptu NK nie jest po to aby Obserwator mógł przyjąc na siebie kontrolowanie przebiegu sesji, ale aby poinformować grono Obsów o tym co się będzie (mniej lub bardziej) na tej sesji działo i jaki to będzie miało wpływ na świat (i oczywiście po to żeby gracze nie łazili na starożytne smoki uzbrojeni w naostrzony kijek z postaciami lokajów).
Mam nadzieję, że to wyczerpująca odpowiedź.