Author Topic: \  (Read 262 times)

Badek

  • Szczur
  • *
  • Posts: 6
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 1823
  • Postać: Istan
  • Discord: Badek
\
« on: July 14, 2017, 10:34:18 pm »
Temat był poruszany kiedyś, chociaż trochę w innym sensie. Mianowicie wiem, że jest wiele MG i każdy prowadzi na swój sposób, jedni korzystają z kości, używają mechaniki k%, fudge'y albo własnej mechaniki. Inni w ogóle ją olewają na rzecz storytellingu. Fajnie by było, gdyby przy sesji(zarówno NK jak i prywatnej) MG mógł umieścić opis stosowanej mechaniki. Po prostu mała ikonka, która rozwija opis. Byłoby to dobre ze względu, że zarówno uczestnicy i osoby trzecie(NK) wiedzieliby od razu czy i jakich będą używać kości
« Last Edit: July 15, 2017, 12:25:36 am by Badek »

Angie

  • Guest
Odp: \
« Reply #1 on: July 15, 2017, 09:44:23 am »
W sumie zazwyczaj nie przykłada się do tego tak dużej uwagi. Znaczna większość działań mechanicznych MG jest prowadzona potajemnie (tajne rzuty), a gracze po prostu ją przyjmują - kiedy mają wątpliwości to dopytują na jakich zasadach MG prowadzi sesję.

Dodatkowe dodanie opisów mechaniki rozgrywki to w większości przypadków byłaby zbędna opcja, którą MG by pomijali lub zbywali opisem "na odwal się". Owszem, w sytuacji gdybyśmy mieli rozbudowaną mechanikę, opierającą się np. na D&D albo Młotku, to by było rozwiązanie jak najbardziej potrzebne. Ale teraz, kiedy znaczna większość MG po prostu turla kośćmi albo robi storytelling, gracze po prostu nie mają wpływu tak naprawdę na mechanikę i nie jest im ta wiedza często potrzebna (bo jaka różnica czy MG potajemnie, poza ich wiedzą, rzuca fudgem, kośćmi czy monetą?). A jak jest jakaś bardziej skomplikowana formuła (jak np. u mnie w "Co zaszkodziło, to nauczyło", gdzie mechanika sesji czerpie z "symulatorów księżniczek" a la Long Live The Queen) to zazwyczaj MG to tłumaczy na privie w sesji.

Także pomysł ogólnie fajny, ale na Torilu nie wiem czy potrzebny i wart wysiłku administracji, kiedy ciągle czekamy na implementację góry innych rozwiązań.

Leif

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 43
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • Postać: Leif Cunningham
Odp: \
« Reply #2 on: July 15, 2017, 11:34:46 am »
Po pierwsze, bardzo zacna nazwa tematu. Profesjonalna, wszyscy jak tylko przeczytają temat wiedzą o czym będzie autor pisał.
Po drugie, jak już odpowiedziałem Ci w innym temacie gdzie napisałeś właściwie to samo to odpowiem też tutaj. Jak się powiedziało "a" trzeba powiedzieć "b" i tak dalej.

Nie bardzo rozumiem Twojej nieustępliwej, ale dość świeżej walki o to wrzucenie specjalnej funkcji zaznaczania przy sesji rodzaju mechaniki. Zważając na realia Torilu i jak większość z nas prowadzi rozgrywkę, była by to funkcja nad którą trzeba by poświęcić chwilę czasu, potencjalnie bugowalna i... Kompletnie nie istotna.
Co jednak, najważniejsze:
1. Na Torilu kości są dodatkiem, a nie fundamentem rozgrywania sesji.
2. My się generalnie ze sobą komunikujemy.

Także, patrząc przez pryzmat punktu pierwszego. Jeżeli prowadzisz sesję jak Rifu w których dodaje ciekawą mechanikę od siebie, to i tak musisz o tym poinformować graczy na privie i im to wytłumaczyć. Więc de facto informujesz ich o mechanice.
Jeżli nie przykładasz wielkiej wagi do mechaniki to po prostu posiłkujesz się kośćmi k100 dostępnymi na discordzie i wszyscy wiedzą jak to działa. Ty też prawda? Jeżeli nie na bank na disco ktoś Ci wytłumaczy.
Drugi punkt jak widzisz wywodzi się z pierwszego.

Dlatego ta opcja z zaznaczaniem w sesji jakiej mechaniki używasz, wydaje mi się skrajnie abstrakcyjna w realiach jakich gramy na Torilu.

Pandora

  • Banshee
  • ***
  • Posts: 1719
  • Propsy: 10
    • View Profile
  • ID: 2061
  • Postać: Magaidh
  • Discord: Pandipuff
Odp: \
« Reply #3 on: July 15, 2017, 01:55:20 pm »
W obecnej formie faktycznie nie ma sensu wprowadzać tego rodzaju zasad czy modyfikacji, ponieważ organizacja gry wymaga i tak krótszej lub dłuższej rozmowy, każdy MG ma też jakieś tam swoje zasady, które przekazuje przed sesją - dlatego wtedy może dać znać o tym, jakiej mechaniki używa.

W przyszłej wersji silnika zapewne pojawi się jakaś jednolita, choć wciąż opcjonalna wersja mechaniki, pasująca do reszty gry.

Hydra

  • Obserwator
  • Banshee
  • *****
  • Posts: 1166
  • Propsy: 19
    • View Profile
    • Pocztówki z daleka
  • ID: 89
  • Postać: Pilar Socorro
  • Discord: Hydra
Odp: \
« Reply #4 on: July 15, 2017, 06:40:04 pm »
Leif, nie hejtuj ;d Badek jest u nas od niedawna i ma pomysly, a nie zla wole, ktorej koniecznie musisz przeciwdzialac, Bo Smierc.

Badku: masz oczywiscie racje, ze kazdy MG prowadzi swoje sesje troche inaczej, wedlug troche innej mechaniki (albo bez niej). Natomiast tak jak pisza moi przedmowcy, niepisanym zwyczajem jest to, ze do kazdej sesji powstaje na poczcie tzw
 temat organizacyjny, w ktorym MG omawia zasady, wedlug ktorych bedzie prowadzil. Jezeli tych zasad nie otrzymujesz, smialo pytaj! Nie zgadzam sie z Rifu, ze "nie trzeba wiedziec" albo "to nie robi roznicy" - ja tez uwazam, ze to wazne. Dlatego jesli nie wiesz, skad wynikaja jakies decyzje MG, po prostu pytaj. A jak sie z nimi nie zgadzasz, to tez pytaj :) rozmawianie ze soba nawzajem jest spoko.
Reasumujac: dodawanie takich zasad w "miejscu ekstra" jest niepotrzebne, skoro powstal zwyczaj tematow organizacyjnych. Czyli juz jakies rozwiazanie istnieje. :)
[18:37] Pharan: Mógłbym mieć z Tobą dziecko, któremu wpajałbym same złe zasady, żeby potem słuchać, jak mu wszystko tłumaczysz

[13:22] Zet: przez ciebie mam odruch pawłowa już. Jak napiszę, że jest odpis i widzę, że coś napisałaś, to pierwsza myśl: jaki błąd popełniłem tym razem?

22:56] Melweddyn (2247): Po argumentacji Hydry każdy zamyka się w sobie.