Author Topic: Crafting i magiczny crafting  (Read 1195 times)

Skaje

  • Obserwator
  • Ghast
  • *****
  • Posts: 625
  • Propsy: 16
  • Meow
    • View Profile
  • ID: 57
  • Postać: Desiderata Graves
  • Discord: Skaje/Nibynuszka
Odp: Crafting i magiczny crafting
« Reply #15 on: June 20, 2017, 04:32:43 pm »
Posty wyżej:

"Myślę, że można zrobić inaczej: wprowadzić czas opracowywania receptury (zbliżony do np. tworzenia czaru o podobnym działaniu?)"
Zrobienie czaru na 4 poziomie to 50  dni i o to mi chodzi.

Po prostu widzę, jak wydźwięk ze strony niektórych ma cała ta dyskusja i jakie ogólnie padają propozycje ze strony osób niegrających magami, dlatego zwracam na to uwagę.
If you don’t have a massive alternative universe in your head with developed people and stories, you’re lying.

Angie

  • Guest
Odp: Crafting i magiczny crafting
« Reply #16 on: June 20, 2017, 04:57:30 pm »
To może też się dołączę do tematu. Przepraszam jeśli powtórzę czyiś pomysł, ale przeczytałem tylko początek dyskusji, a resztę tylko przefiltrowałem wzrokiem.

Ogólnie obecny system nie jest (chyba? w sumie nie miałem z nim za wiele do czynienia xD) zły. Ale odnośnie:

a) złota za wykonywanie przedmiotów - tak naprawdę nie mamy żadnego dobrego systemu aby śledzić dokładniej ile postaci mają złota. Można albo wywalić w ogóle złoto z kosztów tworzenia, albo wprowadzić prosty podział. Postać może być: biedna, średnio zamożna, bogata, obrzydliwie bogata. I aby np. wytworzyć mega potężny przedmiot, postać musi mieć środki na poziomie postaci "bogatej". Chce zwiększyć swój status? Do sesji won i niechaj Tyra (he he, czaicie, że Tyr i bóg he he).

b) czasu trwania - to jest upierdliwe, ale chyba najskuteczniejsze by zapobiec masowemu tworzeniu przedmiotów. Ogólnie można podzielić przedmioty na: trywialne, słabe, przeciętne, mocne, bardzo mocne, artefakty. I Obsowie wedle uznania by przypisali czas do tego. Modyfikowany jakością komponentów, poziomem zaawansowania postaci i dodatkowymi modyfikatorami (np. wysokiej jakości materiałami albo pomocą innej postaci).

c) komponenty - to jest fajna sprawa i chyba Skaje też pisała, że to jest spoko. Imo nawet do drobnych, produkowanych masowo przedmiotów magicznych, warto by było wcześniej walnąć jakąś sesję. Masowa produkcja patyczków świecących przez parę minut po potarciu? Okej, polowanie na błędne ogniki i zbieranie z nich... nie wiem kuźwa, pyłu czy czegoś. I po zdobyciu takiego komponentu przez dłuższy czas (rok?) nie trzeba już na nowo szukać do konkretnego typu przedmiotów. Trochę na zasadzie zbierania surowców. Komponenty można zdobyć w miarę łatwo, niemalże na każdej sesji jest możliwość aby coś komuś urżnąć, więc...

W sumie Toril i tak jest skazany na umasowienie przedmiotów magicznych. Mamy sporo wytwórców, magiczne przedmioty są chyba najłatwiej dostępną i najatrakcyjniejszą nagrodą na różnego rodzaju misjach (a na pewno najprostszą do zorganizowania, jeśli grasz np. kultem albo dużą organizacją, która jest też poza Skrajem i może być spoza Skraju finansowana). Remedium na to (o ile w ogóle takiego potrzebujemy, bo to że jest dużo magicznych przedmiotów to nie musi być ułomność) i ogólnie na za dużą potęgę magów? Well, zrobienie postaci, wytwarzającej ubrania, tarcze, zbroje itd. dające pewną odporność na magię, simple as that. Potem magowie zaczną robić bronie przełamujące odporność na magię i rynek się będzie kręcił.

Ewentualnie pomysł na fabułę główną - potwory, które wykorzystują magiczne przedmioty i chętnie ich nieco uszczkną postaciom ze Skraju. Mam nawet koncept tego typu sesji (i potwora) i może, za rok może dwa, w końcu ruszę z nim. To też by mogło w jakiś sposób aktywizować graczy i ograniczyć ilość magicznej broni, gdyby było jej za dużo.

Czyli komponent + pewien poziom złota + czas określony przez Obsów + umiejętność rzucania czarów/tworzenia przedmiotów magicznych OBLIGATORYJNIE; brzmi spoko.

Pandora

  • Banshee
  • ***
  • Posts: 1719
  • Propsy: 10
    • View Profile
  • ID: 2061
  • Postać: Magaidh
  • Discord: Pandipuff
Odp: Crafting i magiczny crafting
« Reply #17 on: June 20, 2017, 05:28:59 pm »
Ja mam apel do wytwórców magicznych przedmiotów. Stańcie się dawaczami nagród za questy, które ktoś będzie wykonywał na Wasze zlecenie. NPCe przestaną być potrzebni. :D

Rawij

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 177
  • Propsy: 2
    • View Profile
  • ID: 463
  • Postać: Rawija/Esh/Andor/Ilirith
  • Discord: Rawij
Odp: Crafting i magiczny crafting
« Reply #18 on: June 20, 2017, 05:31:25 pm »
Dokładnie to robię właśnie :D
Ireneusz, 42 lata. Pracownik oczyszczalni ścieków, z zamiłowania działkowiec.


hehe

Chromy

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 95
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 1287
  • Postać: A. Stein
Odp: Crafting i magiczny crafting
« Reply #19 on: June 20, 2017, 07:36:21 pm »
Nie wystarczy przekonwertowac ten system z czarow? Choćby na ten ekwipunek. Wypełniasz zgloszenie, podajesz lvl przedmiotu, jego typ, czy twoj przedmiot jest dostepny publicznie i ci potem tworzy taki spis. Potem może być nawet taka księga ekwipunku, żeby proces zautomatyzować i odciążyć obsów. Tylko by trzeba dodać warunek, że albo się zdobywa przedmioty albo czary. I by musiała być opcja usuwania eq (to byłoby najprostsze rozwiązanie, ale może być pewnie jakieś inne, np. przy zakonczeniu sesji by ktos usuwal - wtedy by mialo sie nad tym kontrole, prywat nie licze, ale prywaty to prywaty)


ps. a tłumaczać to tak dogłebnie to kosztem w grze w tym wszystkim jest czas, a fabularnie to sobie tam dopiszecie co chcecie, czy to poszukiwanie, zdobycie pieniędzy, komponentów, wynalezienie etc.

dodałbym jeszcze że potęznych przedmiotów nie można by upubliczniać do opracowania
« Last Edit: June 20, 2017, 07:45:09 pm by Chromy »

Pandora

  • Banshee
  • ***
  • Posts: 1719
  • Propsy: 10
    • View Profile
  • ID: 2061
  • Postać: Magaidh
  • Discord: Pandipuff
Odp: Crafting i magiczny crafting
« Reply #20 on: June 20, 2017, 08:12:32 pm »
Chromy, wolimy rozwiązania, które nie będą wymagały prac na obecnym silniku. ;)

Chromy

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 95
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 1287
  • Postać: A. Stein
Odp: Crafting i magiczny crafting
« Reply #21 on: June 20, 2017, 09:01:17 pm »
Czyli chodzi o takie tymczasowe rozwiązanie?

Spookie

  • Potwórca
  • Banshee
  • *
  • Posts: 1681
  • Propsy: 27
  • spec. ds. NCSD
    • View Profile
  • ID: 3
Odp: Crafting i magiczny crafting
« Reply #22 on: June 20, 2017, 09:26:56 pm »
Quote
Myślę, że trzeba by było ogólnie przemyśleć crafting. I zastanowić się nad jednym: Czy traktujemy magiczne przedmioty jako towar jak każdy inny, czy jako dobro luksusowe.
Jeśli jako dobro luksusowe, to dostęp do nich musi być trudniejszy, czyli ceny wyższe, ale też wyższe koszty produkcji i zarobek, niż w przypadku tworzenia przedmiotów zwykłych.
Jeśli jako towar jak każdy inny, bo magii jest mnóstwo, bo to fejrun, to zyski na magicznych przedmiotach nie powinni drastycznie odbiegać od zysków na zwykłych przedmiotach.

Dla mnie oczywiste jest, że magiczne przedmioty to dobro luksusowe. Ale patrząc na niektóre wypowiedzi zaczynam wątpić, czy inni tak sądzą :D

Quote
I teraz przechodząc do meritum.
Tworzenie rzeczy związanych z alchemią nie może(takie tam marzenia ściętej głowy) jak do tej pory, wyglądać jak tworzenie przedmiotów (magicznych lub nie magicznych)  a powinno raczej przypominać tworzenie zaklęć z laboratorium.

Dlaczego?

Alchemia tworzy zmyślone przedmioty, niektóre bardzo potężne. Magiczne rzemieślnictwo tworzy zmyślone przedmioty, niektóre bardzo potężne. Dlaczego alchemia ma być rozpatrywana inaczej?

Leif

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 43
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • Postać: Leif Cunningham
Odp: Crafting i magiczny crafting
« Reply #23 on: June 21, 2017, 12:48:29 pm »
Dlaczego?

Alchemia tworzy zmyślone przedmioty, niektóre bardzo potężne. Magiczne rzemieślnictwo tworzy zmyślone przedmioty, niektóre bardzo potężne. Dlaczego alchemia ma być rozpatrywana inaczej?

Z paru powodów, część jest napisana bardziej lub mniej wprost w poprzednim poście, ale rozwińmy myśl.
Przede wszystkim dlatego, żeby dać graczom grającym alchemikami możliwość rozwoju pełnego potencjału postaci. Alchemik ma zajebisty potencjał ale nie w tym momencie. Dla przykładu:
Mag ma zaklęcie KULA OGNIA
Mag tworzy sobie zgłoszeniem dodatkowo różdżkę KULI OGNIA, żeby instant ciskać kulami ognia we wszystko i wszystkich.
Mag ma zaklęcie KULA OGNIA, plus różdżkę KULA OGNIA z dziesięcioma ładunkami.

A teraz Alchemik

Generalnie ma nic. ma to sobie sobie gracz wymyśli (patrz: post Skaje, o tym, że ona sama sobie wymyśla, że jej postać ma jakieś "podstawowe" mikstury jak jej się podoba, a jak potężniejsze to dopiero robi zgłoszeniem. Absurdalna sytuacja.).
Alchemik chce stworzyć granat wybuchający ogniem.
Alchemik pisze zgłoszenie o stworzeniu granatu wybuchającego ogniem.
Alchemik ma jeden granat wybuchający ogniem.

Wystarczy na to popatrzeć, żeby zrozumieć, że wniosek tu jest jeden i nawet nie wypada go mówić na głos.

Ok, to teraz dalej.
Dlatego, żeby postacie wojowników którzy fabularnie nie chcą w magię mogli wspomagać swoje umiejętności i atuty alchemią. A już w ogóle, jeżeli weźmiemy pod uwagę mój ostatni pomysł z poprzedniego posta. W zasadzie reguluje to alchemię w taki sam sposób jak magię i daje zajebisty potencjał postaciom parającym się alchemią czy wspomagającym alchemią.
A już nie mówiąc o tym, że dzięki temu (jeżeli bierzemy pod uwagę system księgi przepisów/receptur) to wojownik wspomagający się alchemią właściwie równoważy (nie tracąc na rozgrywce fabularnej i sensie świata) typowego dla Torilu maga który ma pierdyliard zaklęć, walczy wręcz mieczem, walczy z konia, skacze z dachu, pierdzi ogniem, stawia domy machnięciem ręki (typowy mag, srsly. Mam nigdy nieużywaną postać maga i on to wszystko według aspektów i zaklęć mógłby robić. Plus METAMAGIA, come on, a nigdy nim sesji nie zagrałem).

Reasumując,
Nie traktując alchemii jako wytwórstwa pojedynczych przedmiotów, tylko jak magię (w poprzednim poście było nawet o tym, że alchemik - w przeciwieństwie do maga - przed sesją musiałby sobie wybrać z swojej księgi receptur to co bierze na sesję. Jakiś tam pakiet mikstur, trucizn, granatów. Przygotować przed sesją. To jest fajne.) pozwalamy:
- Rozwinąć pełny potencjał alchemika.
- Równoważymy alchemię z magią (dzięki czemu nie słyszymy tego skrzeku, że próbujemy zniszczyć grę magom bo chcemy zabrać im bycie OP :( )
- Jasny i klarowny system "szybkiego craftingu" (przedmiotów z księgi receptur dzięki czemu...)
- Mniej pierdołowatych zgłoszeń, mniej pracy dla Obsów (Przypominam, jeżeli alchemik uczyłby się receptury A jak mag zaklęcia, nie będzie musiał za każdym razem biegać z tym zgłoszeniem do obsów żeby mieć miksturę A. Tworzenie własnych przepisów i eksperymenty były by identyczne z tymi jakie robią magowie w swojej Wieży Magii).

A na sam koniec, żeby nie było, że to dyskusja o czymś czego nie da się wprowadzić.
Na ten moment wprowadzenie potencjalnej księgi receptur nie musiałoby się wiązać z zmianami w silniku strony. Oczywiście było by to dla alchemików i postaci związanych z alchemią lekkim problemem, ale szybko by się pewnie nauczyli.
Przykładowo (bardzo chętnie w tym pomogę) umieszczamy na forum paczkę receptur (dokładnie tak samo jak magowie mają w wieży), z tych receptur zgłoszeniem (fakt zgłoszenie, ale tylko informujące, że się postać uczy nie potrzeba na to konsensusu obsów xD) gracz informuje, ze się uczy danej receptury (czas jaki potrzebuje sami najlepiej wiecie, równoważny z nauką zaklęcia? Yes plox. No problem).
Ten sam gracz zgłoszeniem może na ten przykład rozpocząć pracę nad nowym przepisem. Laboratorium.
Ergo DOKŁADNIE te same czynności, w DOKŁADNIE takiej samej formie wykonuje gracz mający NPCa Maga.
Easy? I hope so.

Pandora

  • Banshee
  • ***
  • Posts: 1719
  • Propsy: 10
    • View Profile
  • ID: 2061
  • Postać: Magaidh
  • Discord: Pandipuff
Odp: Crafting i magiczny crafting
« Reply #24 on: June 21, 2017, 02:29:28 pm »
Nie ma mowy o żadnych zmianach w silniku do czasu nowego silnika, po raz trzeci. ;)

Leif

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 43
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • Postać: Leif Cunningham
Odp: Crafting i magiczny crafting
« Reply #25 on: June 21, 2017, 04:34:37 pm »
"A na sam koniec, żeby nie było, że to dyskusja o czymś czego nie da się wprowadzić.
Na ten moment wprowadzenie potencjalnej księgi receptur nie musiałoby się wiązać z zmianami w silniku strony."

:X

Wengiel

  • Ghast
  • **
  • Posts: 544
  • Propsy: 8
  • Cycki i bekon.
    • View Profile
  • ID: 1374
  • Discord: Wengiel
Odp: Crafting i magiczny crafting
« Reply #26 on: June 21, 2017, 05:15:38 pm »
Niezłe pytanie, muszę przyznać.
Zrobienie tego bez mechanicznych ograniczników będzie trudne. Jakby nie patrzeć, crafting w wszelakiej formie jest najbardziej mechanicznym elementem gry, który najczęściej potrzebuje "kontroli". Dlatego na chwile obecną dopóki nie pojawi sie nowy silnik to lepiej to zostawić tak jak jest teraz. A teraz nie jest jakoś koszmarnie źle.
A czy jest sens to jakoś komplikować bardziej? Myślę, że nie. Zresztą ile tak naprawde osób bawi sie w tworzenie przedmiotów? Na chwile obecną mógłbym obliczyć ich na palcach jednej ręki. Obecnie do tworzenia przedmiotów potrzebny jest tylko aspekt, warsztat i czas. Może tak zostać. A problem manufaktury? Można rozwiązać prosto, a nawet fabularnie. A mianowicie używając
niewidzialnej ręki wolnego rynku!
Kto w świecie robi jeszcze magiczne przedmioty oprócz graczy? Mamy czarodzieji z Thay, Zentharinczycy też pewnie handlują swoim stuffem. Gdyby oni zaczęli "zalewać" rynek Skraju swoimi itemkami, gracze musieliby zacząć kombinować. A to nowe receptury, a to licencje, komponenty fajniejsze itp. Więcej związanych z tym sesji, mniej spamowania. Co wy na to?
100 pompek, 100 brzuszków, 100 przysiadów, 10 km, codziennie bez dnia przerwy.
Trzy posiłki dziennie, na śniadanie tylko banan. Żadnej klimatyzacji, żadnego spania przy otwartym oknie.

Pandora

  • Banshee
  • ***
  • Posts: 1719
  • Propsy: 10
    • View Profile
  • ID: 2061
  • Postać: Magaidh
  • Discord: Pandipuff
Odp: Crafting i magiczny crafting
« Reply #27 on: June 21, 2017, 06:17:04 pm »
Coś, co nie wymaga zmian w silniku powoduje drugie pytanie - ile pracy dokłada do Obsom. Jest wiele rozwiązań, ale tylko niektóre nie pociągają za sobą dzikiego tyrania.

Spookie

  • Potwórca
  • Banshee
  • *
  • Posts: 1681
  • Propsy: 27
  • spec. ds. NCSD
    • View Profile
  • ID: 3
Odp: Crafting i magiczny crafting
« Reply #28 on: June 21, 2017, 06:51:03 pm »
@Leif

Mylisz się. Nie wiem skąd masz informacje, ale alchemik dokładnie tak jak magiczny rzemieślnik wysyła nam recepturę RAZ, dostaje na nią akcept (po poprawkach lub bez), a potem już tylko zgłasza dla świętego spokoju, że zrobił z tego przepisu np. 4 sztuki w czasie takim, a takim. I tego drugiego nie zdarzyło nam się jeszcze nie zaakceptować z automatu... bo czemu? To ma tylko na celu kontrolowanie, czy nie robicie pizdylionu rzeczy w trzy sekundy (jak w Twojej propozycji). Co potem sobie alchemik/rzemieślnik robi z tymi itemkami i na których sesjach je wykorzystuje, to jego sprawa, bo nie mamy zamiaru aż tak Wam patrzeć na ręce. Liczymy na uczciwość.
No i tak jak mówiono (ale przypomnę, dla tych, którzy nie przeczytali na przykład poprzednich postów), dotyczy to tylko wyrobów specjalnych, bardziej nietypowych, silniejszych niż np. maść na oparzenia, albo miksturka leczenia.

Leif

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 43
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • Postać: Leif Cunningham
Odp: Crafting i magiczny crafting
« Reply #29 on: June 21, 2017, 07:01:53 pm »
Mam wrażenie, Spookie, że kompletnie nie zrozumiałaś pierwszych dwóch akapitów mojej wypowiedzi, albo je pomijasz bo się z nimi nie zgadzasz. o.O
W jednym zdaniu:
Argumentuję czemu nie stawiać znaku równości między alchemią a magicznym rzemieślnictwem, a Ty mówisz, że w mojej propozycji rzemieślnictwo to będzie robienie pizdylionu rzeczy w trzy sekundy.
o.O

Może mam to przedstawić w jakiś inny sposób, żeby było przejrzyście. Nie wiem jak potrzebuję wobec tego pomocy.