Author Topic: Kompania potworobójców – test pomysłu  (Read 6763 times)

kulik

  • Guest
Kompania potworobójców – test pomysłu
« on: September 10, 2016, 01:10:28 PM »
Witajcie – wy, którzy co rano ostrzycie miecz, a nie macie gdzie go wrazić!
Wy, którzy co dzień marzycie o pokonaniu potężnego przeciwnika, a los zsyła wam jeno po dwa szczury!
Wy, którzy co wieczór pijecie samotnie wsród niezaspiewanych piesni
Wy, którzy co noc snicie o patroszeniu smoka, a o swicie toniecie w pierzu przeżutej poduchy!


Zapraszam do stworzenia KOMPANII MONSTROBÓJCÓW – zawodowców, trawiących żywot na tropienie, kładzenie trupem, patroszenie i sprzedaż wysyłkową, hurtową bądź detaliczną monstrzych "podrobów" czarodziejom, medykom, wiedźmom i gospodyniom domowym!



To jest post testowy :D – tak o, żeby zobaczyć, czy zachodzi popyt fabularny. Zapraszam do zaglądania i propsowania bądź dissowania.
« Last Edit: September 10, 2016, 01:26:47 PM by yrta »

Skaje

  • Obserwator
  • Banshee
  • *****
  • Posts: 1055
  • Propsy: 24
  • Meow
    • View Profile
  • ID: 57
  • Postać: Desiderata Graves
  • Discord: Skaje/Nibynuszka
Odp: Kompania potworobójców – test pomysłu
« Reply #1 on: September 10, 2016, 01:39:26 PM »
Ja jestem gotowa być chętną osobą na kupno wszelkich dóbr pozyskanych z potworów :>

A i czasem może(ale nie gwarantuję) że bym na polowanie poszła. Lub poprowadziła/zleciła.
If you don’t have a massive alternative universe in your head with developed people and stories, you’re lying.

voxel_snake

  • Guest
Odp: Kompania potworobójców – test pomysłu
« Reply #2 on: September 10, 2016, 01:54:10 PM »
Myślę, by mój npc- Garant też by się na to pisał ;)

Alix

  • Guest
Odp: Kompania potworobójców – test pomysłu
« Reply #3 on: September 10, 2016, 02:06:10 PM »
Zed Bardzo chętnie dołączy

Eona

  • Guest
Odp: Kompania potworobójców – test pomysłu
« Reply #4 on: September 10, 2016, 04:38:34 PM »
Łowca Pająków (czyt. psychopatka) do usług!

kulik

  • Guest
Odp: Kompania potworobójców – test pomysłu
« Reply #5 on: September 10, 2016, 05:17:07 PM »
Hm :)
zero dissów...

No to przejdźmy do pewnych uscisleń i bazowych wyobrażeń (wybaczcie, jesli da się w poniższym odczuć pewną selekcyjnosć – każdy może się bawić i łączyć w grupy według swej woli), więc

1. Ze względów ekonomicznych (samowystarczalnosć kompanii, zdolnosć do utrzymywania się (niemal) wyłącznie z procederu) wydaje mi się, że optymalny skład obejmuje (4)5-6(7) osób, w tym:
1.1. nie więcej niż ok. 1/3 to postacie żeńskie (ja wiem, że emancypacja i fantasyistyczna bojowosć kobiet, ale jednak...) :)
1.2. kompan od broni dystansowej (innymi słowy – łucznik/kusznik jako podst. umka postaci)
1.3. kompan z umiejętnościami leczniczymi (potworobójca-zielarz / potworobójca-mag.leczniczy)
1.4. kompan wielkokalibrowy (jakis półork, cos w tym guscie)

2. Z oczywistych względów (funkcjonalnosć fabularna) zapraszam szczególnie (by nie rzec: wyłącznie) osoby deklarujące gotowosć do grania aktywnie (ja wiem: real – ale jednak) i na pewnym poziomie literackim (hm, jak to ująć... ale wiadomo o co chodzi, nie?)

3. Nie ukrywam, że idealnie byłoby mieć postacie dosć stabilnie i deklaratywnie przyłączone do Kompanii. Wiadomo, że wolnosć jest, że można sobie pograć i odejsć, no problemo, ale docelowo marzyłby mi się przynajmniej stały trzon Kompanii (tak mniej więcej 3 postacie), których losy są kompanią złączone nie tylko w poszczególnej sesji czy odosobnionym wypadzie do karczmy. Choć tutaj wszystko jest do kulturalnego ustalenia. Wyobrażam sobie proceder stały o cechach zawodostwa, tak żeby organizowane dla Kompanii sesji nie cierpiały z powodu obecnosci w nich graczy, którzy weszli z rozdania "chcę pograć w cos z walką, jakby, nie? no.", a w połowie sesji czmychają, bo już swą potrzebę zdążyli nasycić.

4. Osobiscie – o ile pomysł faktycznie znajdzie zwolenników aktywnych w tym konkretnym kierunku – planuję skroić pod cały ten motyw NPCa. Takiego tylko do Kompanii Potworobójców. I wydaje mi się, że jak ktos nie chce swojej głównej postaci aż tak silnie wiązać i uzależniać od tego wątku, to może niech również skroi potworobójczego NPCa. Nie będzie aż tak szkoda go zginąć w jakiejś sesji, a łatwiej sprostać punktowi 3. bez poczucia zbyt silnego przyssania ukochanej głównej postaci do czegos, co sobie jakas graczka akurat ubzdurała. Ot, propozycja.

5. Kusi mnie opcja potworobójstwo jako fach (nawet jesli analogiczny do wiedźmiństwa, to co! :D ) i sesje we w miarę stałym składzie pomogłyby budować pewną oficjalną (i wolną od wewnętrznych sprzecznosci) wiedzę w tym zakresie:
5.1. nieco usystematyzować magiczną / leczniczo-toksykologiczną / kolekcjonerską wiedzę o tym, co można z jakiego potwora pozyskać (usystematyzować, czyli – kto wie – może o tę wiedzę sukcesywnie poszerzać manuskrypty Kodeksu; łatwiej będzie stworzyć wspólną rzeczywistosć, gdy ktos zechce zrobić własną truciznę, ale na bazie np. wywaru z szyszynki niedźwieżuka – gdyż jej własnie własciwosci znajdzie przydatnymi dla swej nowej trucizny).
5.2. wydaje się to dobrą okazją do stworzenia pewnego budowanego w czasie etosu monstrobójczego – wiadomo, że nie ma to jak siąsć w karczmie i powspominać w gronie (złączonym wspólnym trudem) o wydarzeniach już realnych, faktycznie zadzianych.

Nie upieram się, że każda z tych wizji jest słuszna. Chętna do przyjęcia konstruktywnych korekt i rozważań, zastrzegam sobie prawa do ostatecznej wizji :D – dopóki nie padnie smiercią naturalną (lub w walce)
:D

0rez farg

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 78
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 2641
  • Postać: Narahp
  • Discord: 4373#0rez farg
Odp: Kompania potworobójców – test pomysłu
« Reply #6 on: September 10, 2016, 05:23:11 PM »
Myślę, że ja mógłbym być chętny. Tylko bym sobie NPCta musiał stworzyć.
Izan Rammarg ąnanz, Ęrdyh łiwarpop 0rez farg, 09.21 anizdog, 6102.01.91

".einimezrp ein ydgin anarahP an adoM" :rangeR

Skaje

  • Obserwator
  • Banshee
  • *****
  • Posts: 1055
  • Propsy: 24
  • Meow
    • View Profile
  • ID: 57
  • Postać: Desiderata Graves
  • Discord: Skaje/Nibynuszka
Odp: Kompania potworobójców – test pomysłu
« Reply #7 on: September 10, 2016, 05:34:08 PM »
Od razu podpowiem, że tak, jak najbardziej jeśli ktoś chce grac, niech tworzy postać pod to. Ja wiem, że nazwa NPC jest może myląca, bo nimi gracie - tak naprawdę jest to po prostu druga postać. Pamiętajcie więc, że jest w pełni grywalna i może śmiało karczmić, grac i co tylko :)

No i podtrzymuję swoją deklarację wcześniejszą ^^
If you don’t have a massive alternative universe in your head with developed people and stories, you’re lying.

kulik

  • Guest
Odp: Kompania potworobójców – test pomysłu
« Reply #8 on: September 10, 2016, 05:36:17 PM »
dzięki, Skaje :)

Alix

  • Guest
Odp: Kompania potworobójców – test pomysłu
« Reply #9 on: September 10, 2016, 05:59:00 PM »
ja się pisze jak strzelec

Wengiel

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 432
  • Propsy: 8
  • Cycki i bekon.
    • View Profile
  • ID: 1374
  • Discord: Wengiel
Odp: Kompania potworobójców – test pomysłu
« Reply #10 on: September 10, 2016, 06:56:20 PM »
Hmm....niby brzmi fajnie, ale chyba moja postać pod to nie podpasuje. :c
100 pompek, 100 brzuszków, 100 przysiadów, 10 km, codziennie bez dnia przerwy.
Trzy posiłki dziennie, na śniadanie tylko banan. Żadnej klimatyzacji, żadnego spania przy otwartym oknie.

Ref

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 181
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 822
  • Postać: Carret
  • Discord: Ref
Odp: Kompania potworobójców – test pomysłu
« Reply #11 on: September 10, 2016, 11:56:25 PM »
W razie czego, jak już po kilku kompaniach będziecie chcieli odrobiny świeżości chętnie zagram jakąś postacią w tym gronie. Ot tak, rotacyjnie i przejazdem.
nie
zawód? Design wzorów obić w komunikacji miejskiej

Hydra

  • Bajarz
  • Banshee
  • *
  • Posts: 1064
  • Propsy: 25
    • View Profile
    • Warsztat MG
  • ID: 89
  • Postać: Meresankh
  • Discord: Hydra
Odp: Kompania potworobójców – test pomysłu
« Reply #12 on: September 10, 2016, 11:59:03 PM »
dysponuję Hallbjörnem, który nie jest wprawdzie półorkiem ani goliatem, ale jest dużym kolegą ze Srebrnych Marchii i zajebiście wywija toporem, bo uczyły go tego krasnoludy. a na co dzień dobrze sobie radzi z pancerzami i bronią, która przecież też wymaga naprawy i tuningu, c'nie?
[18:37] Pharan: Mógłbym mieć z Tobą dziecko, któremu wpajałbym same złe zasady, żeby potem słuchać, jak mu wszystko tłumaczysz

[13:22] Zet: przez ciebie mam odruch pawłowa już. Jak napiszę, że jest odpis i widzę, że coś napisałaś, to pierwsza myśl: jaki błąd popełniłem tym razem?

22:56] Melweddyn (2247): Po argumentacji Hydry każdy zamyka się w sobie.

Friss

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 152
  • Propsy: 10
    • View Profile
  • ID: 1307
  • Postać: Altair Dar-Mingħajr
  • Discord: Friss
Odp: Kompania potworobójców – test pomysłu
« Reply #13 on: September 11, 2016, 02:15:44 AM »
Hmmm... Friss pewnie by się nadawała. ;)

Eona

  • Guest
Odp: Kompania potworobójców – test pomysłu
« Reply #14 on: September 11, 2016, 09:41:44 AM »
A gdzie na liście zwiadowca/zabójca? :( To już zostawiam twojej ocenie Yrre, czy Marika się nada (choć zaczyna powoli naukę bardziej bojowych umiejętności). Jakby co spec od wieonogów zawsze do usług i bardziej lub mniej ścisłej współpracy.