Author Topic: Co w Skraju piszczy?  (Read 264 times)

Pandora

  • Banshee
  • ***
  • Posts: 1719
  • Propsy: 10
    • View Profile
  • ID: 2061
  • Postać: Magaidh
  • Discord: Pandipuff
Co w Skraju piszczy?
« on: May 23, 2016, 04:15:25 pm »
Skraj to wyjątkowy region, nie tylko przez wzgląd na swoją historię. Bieżący wizerunek i kształt Skraju jest wypadkową działań wszystkich aktorów - wprowadzanych przez Obserwatorów bohaterów niezależnych i postaci graczy.
Co się z tym wiąże?

1. Organizacje, służby i miejsca nie rozwijają się, dopóki ktoś nie zadba o ich rozwój
Straż miejska, świątynie, biblioteka i inne instytucje w Skraju będą działać domyślnie, chyba że znajdą się gracze, którzy zechcą nimi pokierować. Do tego czasu poszczególni aktorzy będą podejmować tylko niezbędne działania. Tutaj znajduje się spis organizacji miejskich, miejsc zatrudnienia, a tutaj patroni poszczególnych kultów.

2. Skraj będzie zmieniał się w zależności od działań postaci
W końcu to gracze piszą jego historię. To Wasze zgłoszenia, napisane plotki i poprowadzone sesje tworzą wizerunek Skraju i Przystani Nerimy.

3. Niepowstrzymywani bohaterowie niezależni działają bez przeszkód
Do każdego bohatera niezależnego da się dotrzeć, wystarczy pogłówkować i znaleźć na to sposób - bezpośredni lub pośredni.

4. Każdy może sięgnąć po władzę - ale nic nie przychodzi od razu i za darmo
Żeby coś ugrać, nie wystarczy grać. Trzeba też robić to efektywnie.




Przez pół roku od otwarcia bety gry wizerunek miasta przybrał już pewien określony kształt.
Skraj i Przystań Nerimy mają swoje silne strony i problemy, a to, jak wykorzystacie bieżące okoliczności zależy tylko od Was.





Istniejące wątki:

1. Powstanie Gildii Kupieckiej: Zapoczątkowana przez Sulinae Imden i Luthera Culhane Gildia Kupiecka stanowi niewątpliwie znaczącą siłę w Przystani Nerimy. Zgromadzenie kupców to organizacja, której na pewno nie powinno się ignorować, a wykorzystanie pełni jej potencjału to na pewno tylko kwestia czasu.

2. Konflikt graniczny: Pierwsza dekada istnienia Skraju była względnie spokojna, jeśli chodzi o kontakty z południowym sąsiadem. Teraz Amn coraz wyraźniej ubiega się o przejęcie kontroli nad małym krajem Rady Czworga. Więcej szczegółów na ten temat znajduje się tutaj.

3. Badanie podziemnych portali: Odkrycie kolejnych portali wiele zmieniło. Każdy może teraz zorganizować ekspedycję i zbadać tereny po drugiej stronie magicznego przejścia. Dodatkowo obniżono cenę podróży do 1 sztuki złota za jednorazowe przejście każdym ze zbadanych i udostępnionych portali.

4. Problemy u władzy: Kiedy okazało się, że troje z czworga rządzących to w rzeczywistości dopplegangerzy, Efeneus został jedynym obecnym w mieście Radnym. Do czasu, gdy ujawniono, że pod Efeneusa również się ktoś podszywa, a był to Książę Levistus, władca Stygii. Wskrzeszony przez kapłanów Waukeen Nerima powrócił do miasta i objął w nim władzę razem z Wrzecionem, dotychczas kryjącym się w cieniu przyjaciół.

5. Podmokła Puszcza: Ogromny wąż i nieokreślone zło nie są już jedynymi zagrożeniami w Wężowej Puszczy. Od początku wiosny z gór spływa tak ogromna ilość wody, że wschodnia część lasu zamieniła się w mokradła, przez które przejście momentami wydaje się niemożliwe. Jej źródłem była bryła lodu, z której uwolnił się Levistus.




Chcesz dodać do tej listy wątek, o którym nie wiemy lub o którym zapomnieliśmy? Napisz do nas w grze :) Temat będziemy aktualizować w miarę pojawienia się lub ubywania wątków. Postaramy się także, by były tu dostępne wszelkie niezbędne do dołączenia do rozgrywki informacje.
« Last Edit: May 30, 2016, 11:40:57 am by Panda »

Pandora

  • Banshee
  • ***
  • Posts: 1719
  • Propsy: 10
    • View Profile
  • ID: 2061
  • Postać: Magaidh
  • Discord: Pandipuff
Odp: Co w Skraju piszczy?
« Reply #1 on: May 26, 2016, 10:11:48 pm »
Update: Brak równowagi dla bezprawia -> Zakon Tau

Pandora

  • Banshee
  • ***
  • Posts: 1719
  • Propsy: 10
    • View Profile
  • ID: 2061
  • Postać: Magaidh
  • Discord: Pandipuff
Odp: Co w Skraju piszczy?
« Reply #2 on: May 30, 2016, 11:41:05 am »
Wszystko skończyło się równie szybko, jak zaczęło.
O świcie kult Waukeen odprawił rytuał wskrzeszenia poległego Nerimy, który tym razem - widząc, co dzieje się w Przystani - powrócił, a stał u boku samego Shaundakula, patrona miasta. Warte odnotowania było niezadowolenie boga z faktu, że mieszkańcy Przystani Nerimy nie zwrócili się do niego z modlitwami i prośbami o pomoc. Kilku najwierniejszych kapłanów odznaczył jednak swoim błogosławieństwem. To on przewodził również zastępom sług dobrych bóstw, którzy dołączyli do walk za sprawą młodej kapłanki Sune, Angie. Do przedsięwzięcia dołączyło też wielu niezrzeszonych kupców, którzy dostarczyli broni, eliksirów i zaklęć.
Wspólnymi siłami ujawniono kolejny spisek, tym razem przekraczający prawdopodobnie ludzkie pojmowanie. To nie Efeneus zasiadał na jednym z tronów w Siedzibie Lordów, a sam Książę Levistus, władca Piątej Warstwy Baatoru, Stygii. Dotychczas uwięziony w lodzie, został uwolniony i wybrał sobie Przystań Nerimy za tymczasowe schronienie. Jaki miał plan? Nie wiadomo, nie zdążył go zrealizować.
Prędko wydedukowano, że ogromna ilość wody w Wężowej Puszczy musi być pozostałością po bryle lodu, w której Asmodeusz zamknął niewiernego sługę. Podobno niektórzy wiedzieli o tym, ale nie zdecydowali się działać. Teraz to nie miało z resztą znaczenia, bo dalsze losy konfliktu rozegrają się w piekle, a potrwać to może kolejne eony.
Kto doprowadził do wskrzeszenia Nerimy? Wieść zaskakująca, jak się okazuje. Przez cały czas swojego istnienia Skraj miał pięciu władców, nie czterech. Stojący w cieniu przyjaciół i ukryty pod maską miejskiego kata Wrzeciono od początków budowy miasta dbał o interesy Rady Czworga tak, by nikt się o nim nie dowiedział. Popłaciło to, gdy wybiła najczarniejsza godzina.
Jak na razie, nawet z pomocą Shaundakula nie udało się ustalić, gdzie przebywają prawdziwi Radni - Topaz, Zoel, Trygg Blackgemstone i Efeneus. Pewne jest jednak to, że żyją, bowiem wskrzeszenie ich okazało się niemożliwe.
Co zaś się tyczy Zakonu Tau, zniknęli bez wieści, jeszcze nim wszystko zaczęło się na dobre. Zbiegając z miasta i wykorzystując panujący chaos pozostawili po sobie pożegnalną wiadomość - nabitą na pal półelfkę, którą w nocy aresztowano za napaść na przedstawiciela prawa, a także wcześniej pojmanego najmitę, powieszonego w widocznym dla wszystkich miejscu.