Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Hydra

Pages: [1] 2 3 4
1
Sigil, Miasto Drzwi / Szósty letni zlot Torilu - 12-16.08
« on: April 02, 2022, 08:15:08 PM »
Zapraszamy na coroczny oficjalny Torilowy zlot! W tym roku spotykamy się w dniach 12-16 sierpnia 2022 w ośrodku Sosenka w Puszczy Bolimowskiej. To koło Skierniewic. Więcej o ośrodku znajdziecie >tutaj<.

Czemu nie jedziemy do Zbąszynia? Bo zwyczajnie nie było już miejsc, kiedy do nich zadzwoniłam. Zrobiliśmy research (dzięki Muflon i Skaje!!) i wybraliśmy Sosenkę: da się do Skierniewic dojechać pociągiem; ośrodek jest dość tani; jest w lesie; są grille, ognisko i rzeka.

Nie ma piłkarzyków tho. Bardzo za nimi tęsknimy.


Szczegóły organizacyjne:
data: 12-16 sierpnia 2022 (trzeba wziąć wolne na piątek i wtorek)
miejsce: ośrodek Sosenka, Ruda 30 (okolice Skierniewic)
koszt: 220 zł za osobę za całość pobytu


pościel: jest, wliczona w cenę
ręczniki: nie ma - trzeba zabrać własne
lodówki: są w domkach
kuchnia: wspólny budynek kuchenny dla całego ośrodka; niektóre domki mają aneksy, większość nie
łazienki: mamy domki z prysznicami, jest też pawilon ogólnodostępny
ognisko: jest, drewno dodatkowo płatne; sprzątanie wokół ogniska też płatne
krata nad ogniskiem: prawdopodobnie nie ma
grille: są
ogólnodostępne wiaty: są
kajaki: są
bar z jedzeniem: jest w ośrodku
okoliczne sklepy: są
miejsce na namiot: jest, ale wtedy ogarniasz się we własnym zakresie (25 zł/1 doba/1 osoba)


Kto jedzie:
  • Hydra
  • Zet
  • Spookie
  • Bubuś
  • Moskier
  • Skaje
  • Mads
  • Mey
  • Heckblazer
  • Muflon
  • Kebsi
  • Heeg
  • Lili
  • Robin
  • Re
  • Retard
  • Jezus
  • Lao
  • Eona
  • Vasyl
  • Vasylowe +1
  • Wasyl
  • Wasylowe +1
  • Lama
  • Falco
  • Bożenka
  • Las
  • Gorm

Mamy zarezerwowanych 27 miejsc w domkach (Las i Gorm śpią osobno - więc 26 miejsc jest zajętych). Podział jest >tutaj<.


Gdzie się płaci:
Do 30 czerwca 2022 zbieram zaliczki w wysokości 100 zł od osoby na konto:
Weronika Rędziniak
44 1030 0019 0109 8505 2042 6161
Bank Handlowy w Warszawie S.A.
ul. Senatorska 16, 00-923 Warszawa

To subkonto dedykowane na potrzeby zlotu, więc Wasz hajs nie zginie.

Można zapłacić całą należność od razu - odnotuję to w pliku. W takim wypadku proszę o wpłatę 220 zł.


FAQ
Jak macie pytania, to pytajcie niżej :)

Jest drożej, bo inflacja.
Nie w Zbąszyniu, bo nie ma miejsc.
Tak, będzie co jeść.
Nie, nie ma piłkarzyków [']

2
Sigil, Miasto Drzwi / Piąty letni zlot Torilu - 12-15.08
« on: May 01, 2021, 06:14:30 PM »

NICZYM FENIKS Z POPIOŁÓW...

Dobra, czekaliście na to dwa lata, więc płynę do brzegu: TAK, jedziemy na nasz oficjalny zlot do Zbąszynia (to taka miejscowość pod Poznaniem). Dzieją się tam rzeczy, o których opowiadamy sobie potem anegdotki przez cały rok. Tak, można na trzeźwo (ja na przykład nie piję wcale).

Camping Przy Baszcie
ul. Garczyńskich 5A
64-360 Zbąszyń
woj. wielkopolskie

Termin: 12-15.08 (czwartek-niedziela). Osoby pracujące muszą wziąć dwa dni wolnego (na czwartek i piątek).

W TYM ROKU, ZE WZGLĘDU NA NIETYPOWE WARUNKI, GORĄCO ZACHĘCAMY DO ZASZCZEPIENIA SIĘ NA COVID PRZED PRZYJAZDEM (chociaż jedną dawką).

Mamy zarezerwowane cztery domki 4+2 z łazienką (cztery łóżka jednoosobowe + tapczan na 1-2 osoby) - łącznie są w nich 24 miejsca. Wyjazd na zlot kosztuje 90 zł za nocleg (płatne przelewem na konto Hydry - dane poniżej) oraz 10 zł za pościel, płatne w gotówce na miejscu. Opłata za pościel jest obowiązkowa. Cennik można podejrzeć >tutaj<.
Jeżeli chcesz jechać pod namiot - bo jest taka możliwość - ogarniasz to we własnym zakresie.



KTO SIĘ WYBIERA?

  • Skaje
  • Hydra
  • Zet
  • Kebsi
  • Eona
  • Lao
  • Heeg
  • Muflon
  • Kimpal
  • Jovka
  • Felix
  • Spookie
  • Bubuś
  • Kluska
  • Mads
  • Amnis
  • Nero
  • Sarus
  • Retard
  • Retardowe +1
  • Moskier
  • Sarna

Podział domków: klik



PŁATNOŚCI
Do końca lipca zbieram zaliczki w sugerowanej wysokości 40 zł na konto:
Weronika Rędziniak
44 1030 0019 0109 8505 2042 6161
Bank Handlowy w Warszawie S.A.
ul. Senatorska 16, 00-923 Warszawa

To subkonto dedykowane na potrzeby zlotu, więc Wasz hajs nie zginie.

Można zapłacić całą należność od razu - odnotuję to w pliku. W takim wypadku proszę o wpłatę 90 zł (zależne od liczby osób).
Kwota aktualna na 20.07.2021



FAQ

  • Każdy, kto chce mieć miejsce w domku, płaci tyle samo za udział bez względu na liczbę spędzonych nocy. Różnice są marginalne, a mnie to cholernie komplikuje życie, jeśli chodzi o rozliczenia (nagle muszę wyliczyć należność od każdego z osobna). Stąd unifikacja.
  • Jeżeli chcesz zapłacić mniej albo wpadasz na tylko jedną noc, rozważ namiot. Płatne gotówką na miejscu, a koszt zależy od wielkości namiotu (patrz: cennik).
  • Jeżeli ktoś nie wpłaci zaliczki do końca lipca ani nie da znać, traktuję to jako rezygnację ze zlotu.
  • Na terenie kempingu znajdują się ogólnodostępne łazienki i prysznice.
  • Jeden domek - mój i Zeta - jest wyraźnie droższy od dużych domków. Dlatego nie jest wliczony w koszt ogólny. Opłacamy go oddzielnie.

W razie pytań polecam się życzliwej uwadze. Najlepiej zadawać je tutaj, wtedy odpowiedź nie zginie.

3
Fabularne sprawy / [Fabuła Zaz] Groza z Morza
« on: January 02, 2021, 10:28:37 PM »
Hello there,
w tym temacie pozbieram informacje na temat toczącej się fabuły głównej - Grozy z Morza.

W kolejnych postach zamieszczam ogólnodostępne teksty fabularne: wieści, plotki, ogłoszenia na sesje; informacje, na które Wasze postaci mogły trafić, nadstawiając ucha i czujnie przysłuchując się rozmowom w karczmach. Są ułożone w kolejności chronologicznej. Zbieram je tutaj, żeby nie zaginęły, ale ten temat jest wyłącznie informacyjny. Zapisz się na sesję albo zareaguj na wieść (lub plotkę) w odpowiednim do tego miejscu, nie tutaj :)

W tym zaś poście, poniżej tej pięknej kreski, umieszczę listę publicznych sesji w ramach Grozy z Morza. Niektóre z nich dzieją się w NK, niektóre są do pobrania z Discorda - to logi z Miejsc Spotkań.
Dwie ważne rzeczy:
- jeśli jakaś sesja jest wpisana na listę, to znaczy, że rekrutacja jest zamknięta;
- sesje umieszczam tutaj do wiadomości graczy, postaci niekoniecznie muszą wiedzieć o wszystkich wydarzeniach i ich szczegółach.



TA PIĘKNA KRESKA


Rozbitkowie (MS) - Kass
4 X 2020

https://discord.com/channels/176084911726264320/441158929439916033/764454177627570218

Porwane sieci (MS) - Skaje
30 X 2020

https://discord.com/channels/176084911726264320/441158929439916033/771794528839401502

Noc Pełna Kłamstw (MS) - Hydra
1 XI 2020

https://discord.com/channels/176084911726264320/441158929439916033/772471257496289280

Skorpion pana Morrella (NK) - Zet
5 XI 2020

https://toril.pl/m.php?c=nk&view=read&topic=336

Lądowy kilwater (NK) - Kass
9 XI 2020

https://toril.pl/m.php?c=nk&view=read&topic=338

Ość w gardle (NK) - Vierka
9 XI 2020

https://toril.pl/m.php?c=nk&view=read&topic=337

Rum, smok i burza (NK) - Cirda
11 XI 2020

https://toril.pl/m.php?c=nk&view=read&topic=340

Ostatni Oddech (NK) - Robin
18 XI 2020

https://toril.pl/m.php?c=nk&view=read&topic=341

Perłowa kolia (NK) - Hydra
25 XI 2020

https://toril.pl/m.php?c=nk&view=read&topic=345

Za nim! (MS) - Hydra
11 XII 2020

https://discord.com/channels/176084911726264320/441158929439916033/787100094234755082

W rękach Utopionych (MS) - Hydra
27 XII 2020

https://discord.com/channels/176084911726264320/441158929439916033/792895184903340032

Splątane sieci: Podaj kraba (NK) - Skaje
31 XII 2020

https://toril.pl/m.php?c=nk&view=read&topic=347

Akwedukty (NK) - Hydra
9 I 2021

https://toril.pl/m.php?c=nk&view=read&topic=348

Nieszczęście pana Morella (NK) - Zet
11 II 2021

https://toril.pl/m.php?c=nk&view=read&topic=353

Gniew (NK) - Zet
11 II 2021

https://toril.pl/m.php?c=nk&view=read&topic=352

Rekiny nie mają łusek (NK) - Hydra
27 II 2021

https://toril.pl/m.php?c=nk&view=read&topic=354

Zdrajcy in spe (MS) - Hydra
maj 2021

https://discord.com/channels/176084911726264320/441158929439916033/855493882594983997

Wolność dla magini! (NK) - Hydra / Fade
2 VI 2021

https://toril.pl/m.php?c=nk&view=read&topic=364

Licytacja (NK) - Hydra
14 VI 2021

https://toril.pl/m.php?c=nk&view=read&topic=366

Isla Tiburón (NK) - Zet
21 VII 2021

https://toril.pl/m.php?c=nk&view=read&topic=369

4
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Nabór na Bajarzy - do 1.11
« on: October 25, 2020, 09:24:34 PM »


Otwieramy nabór na Bajarzy - osoby odpowiedzialne za prowadzenie inkluzywnej rozgrywki i podrzucanie wątków do gry innym graczom. Innymi słowy, Bajarz zajmuje się prowadzeniem ogólnodostępnej fabuły Torilu. Bajarze pracują wspólnie, co oznacza, że zawsze masz się do kogo zwrócić z pytaniami czy wątpliwościami. Nikt nie zostawi Cię solo z konfliktem ani z martwym punktem w przygodzie, nikt nie powie Ci, że teraz to sobie radź. Jesteśmy w tym razem.

Szukamy osób, które:
- są chętne współtworzyć fabułę główną gry
- są chętne prowadzić sesje dla każdego (czyli z niskim progiem wejścia, dostępne dla postaci początkujących)
- są chętne tworzyć wpisy do dzienników, zarówno z własnego pomysłu, jak i na zlecenie
- są dostępne przynajmniej jeden raz w miesiącu na MSa, czyli sesję w czasie rzeczywistym prowadzoną przez czat w grze.

Kolejność tych punktów ma znaczenie. Odnajdujesz się w tym opisie? Zgłaszaj się śmiało pod tym postem. Czekamy do 1.11, a wyniki ogłosimy nie później niż 8.11.

W zgłoszeniu podaj swoje ID, rodzaj sesji, które prowadzi Ci się najłatwiej oraz odpowiedź na zadanie rekrutacyjne: jak zaangażujesz się w fabułę główną Torilu?
Każda odpowiedź jest dobra! Opowiedz nam, w czym Ty się widzisz i jakie masz najmocniejsze strony. Im bardziej konkretna propozycja, tym lepiej!

Quote from: Fabuła główna
W wyniku zarazy, która jeszcze niedawno męczyła Zazesspur, na świat został wypuszczony Zwiastun Zuggtmoy, wielki zagrzybiony kraken. Odpłynął w nieznanym kierunku i przez kilka miesięcy na wybrzeżu Tethyru panował spokój.
Ale Beshaba nie lubi się nudzić.
Rybacy coraz częściej wyciągają z wody porwane, poszarpane sieci - na których czasem znajdują krwawe strzępki połowów. Pustelnicy, którzy oddali życie kontemplacji morza, czują jego niepokój. Statki znów giną... i nie chodzi o piratów, bo ich pech dotyka tak samo.
Szum fal już nie jest kojący. Ich rytm zwiastuje kłopoty.

5
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Nabór na Skrybę
« on: June 30, 2019, 03:35:43 PM »
Szukamy osób chętnych do pełnienia funkcji Skryby - czyli korektora i redaktora Torilopedii. Pracy nie jest dużo - zazwyczaj polega na poprawieniu błędów językowych w zgłoszonym tekście i wrzuceniu go na wiki zgodnie z wzorem. Z tego względu od kandydatów oczekujemy nienagannej znajomości polszczyzny oraz ogarniania silnika wiki (pomagamy w nauce, ale zupełnie atechniczni ludzie odpadają).

Wpisujcie się proszę tutaj do 7.07 włącznie.

6
Sigil, Miasto Drzwi / Czwarty letni zlot Torilu - Zbąszyń, 15-18.08
« on: April 01, 2019, 02:49:18 PM »

Czwarty rok z rzędu jedziemy do Zbąszynia (to pod Poznaniem). To największy oficjalny zlot Torilu, o którym potem gada się przez cały rok. Cytuję Spoo:
Kto nie był rok i dwa lata temu, niech wie, że miejscówka jest fajna, sprawdzona, do sklepu jest blisko, ognisko można palić cały dzień, domki stoją kilka kroków od jeziorka, są piłkarzyki, boisko do siaty, wiewiórki itd... ;) Można umówić się na zabranie z kimś albo dojechać pociągiem - od dworca idzie się jakieś 20-30 minut.

Camping Przy Baszcie
ul. Garczyńskich 5A
64-360 Zbąszyń
woj. wielkopolskie

w terminie 15-18.08 (czwartek-niedziela). Osoby pracujące muszą wziąć jeden dzień wolnego, na piątek 16.08.

Mamy zarezerwowane:
- trzy domki czteroosobowe bez łazienek (cztery łóżka jednoosobowe) -> 12 miejsc
- trzy domki 4+2 z łazienką (cztery łóżka jednoosobowe + tapczan na dwie osoby) -> 15 miejsc


Podział domków: klik

W sprawie płatności: patrz niżej, pod listę.



Kto się wybiera?

  • Hydra
  • Skaje
  • Zet
  • Lao
  • Eldad
  • Lama
  • Las
  • Eona
  • Shagarot
  • Sarus
  • Piękny Przemek
  • Kebs
  • Wygh
  • Skirra
  • Skirrowe +1
  • Duży Wasyl
  • Spookie
  • Bubuś
  • Moskier
  • Panda
  • Kura
  • Mały Wasyl
  • Sarninka
  • Fenris
  • Re
  • Gnoll
  • Żifal
  • Vi
  • Melweddyn
  • Asia

MAMY FULL. KOLEJNYCH CHĘTNYCH ZAPRASZAMY POD NAMIOT - choć namiot we własnym zakresie, to wspólne ognisko i towarzystwo zapewnione ;)




PŁATNOŚCI
Do końca lipca zbieram zaliczki w sugerowanej wysokości 40 zł na konto:
Weronika Rędziniak
57 1140 2004 0000 3202 4186 1464

To subkonto dedykowane na potrzeby zlotu, więc Wasz hajs nie zginie.

Można zapłacić całość zlotu od razu - odnotuję to w pliku. W takim wypadku proszę o wpłatę:
-> za domek z łazienką: 84 zł
-> za domek bez łazienki: 68 zł


Dodatkowo trzeba mieć ze sobą 10 zł w gotówce, bo tyle wynosi opłata za pościel, płacona na miejscu.

7
Przeszła fabuła / [Fabuła Zaz] Okruchy ametystu
« on: March 26, 2019, 01:35:58 PM »


Królowa Zaranda wysłuchała posłańca. Dyplomata, przebywający w pałacu w Darromarze na polecenie Franco Ruggi zwanego Smoczym Grzbietem, zakończył referowanie obecnej sytuacji w Zazesspurze, skłonił się z szacunkiem i wyprostował. Zaufany admirała Floty Królowej był jednocześnie zaufanym Zarandy i mógł zachowywać się swobodnie.
- Rozumiem.
Królowa skinęła głową i nawinęła na palec ten pojedynczy biały kosmyk, wyróżniający się w grzywie ciemnych włosów. Choć siedziała na tronie, i tak dorównywała stojącemu przed nią szczupłemu mężczyźnie wzrostem. Pomimo wszystkich starań krawców aksamitna suknia nie była w stanie zamaskować jej awanturniczej przeszłości. Koronki, zamiast dodawać kobiecości, podkreślały mięśnie.
- Zaz samo nie zajrzy pod łóżko, to już pewne. Czyli będę musiała przyjechać i pokazać im, jak się żyje w Tethyrze, bo mają za blisko do calishyckich leni... Uprzedźcie Lorda Majora. Przybywam z wizytą.
Wstała z tronu z zadowoleniem, które przejawiło się w ruchach ciała, odzyskujących żywość i gibkość. Król małżonek, Haedrak, patrzył na nią i uśmiechał się pod nosem.
- Zarando, a dzieci?
- Ja rządzę całym królestwem, a ty się boisz trzech kilkulatków? Dasz radę, kochanie.




29 chesa 1376 Rachuby Dolin królowa przybędzie ze świtą do Zazesspuru. Oprócz spotkania z możnymi, zobaczy się także z ludem - orszak królewski przejedzie ulicami miasta. Zaranda wieczorem wygłosi przemówienie na placu w Dzielnicy Ogrodów, w którym zwróci się do Zazesspuru o pomoc. Tego dnia wszyscy, którym miłe jest dobro Tethyru, będą mogli wejść do przepięknych, dekadenckich przestrzeni tej najbogatszej dzielnicy.

Widzimy się w specjalnie do tego celu postawionym Miejscu Spotkań w niedzielę 31.03. Zabawa potrwa od 19:30 do około północy i będzie można dołączać (oraz wychodzić) w trakcie. Sesja otwiera wątek Fabuły Zazesspuru pod nazwą Okruchy ametystu - chcę, żeby poszła sprawnie, więc nie przewiduję bójek ani prób skrytobójstwa na kimkolwiek. Będzie można porozmawiać z królową, poznać najważniejsze NPCe w Zaz i dostać indywidualne zadanie do wypełnienia przez postać.

W razie pytań złapiecie mnie na poczcie pod ID 89.

8
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Nabór na Bajarzy - do 31.03
« on: March 25, 2019, 01:22:42 PM »
Hello!
Zgodnie z zapowiedzią i z jednodniowym poślizgiem ogłaszamy nabór na Bajarzy. Dla przypomnienia, o co chodzi w tej randze i czego oczekujemy:

Bajarz zajmuje się fabułą Torilu. Ma dwa główne zadania: pierwszym jest animowanie karczm i Miejsc Spotkań; drugim jest zapewnianie punktów startowych do gry. Bardzo zależy nam na tym, żeby Bajarze dbali o inkluzję w rozrywce (czyli o to, żeby każdy mógł bez problemu grać).
- W animowaniu karczm chodzi o to, żeby wchodzić do nich i pisać NPCem nawet, kiedy nikogo nie ma - w ten sposób zachęca się do dołączenia; chodzi o wykazanie inicjatywy.
- Przez punkt startowy rozumiem z kolei tworzenie sytuacji fabularnych, w których może się znaleźć niemalże dowolna postać: wziąć udział w scenie czy w minisesji i dostać questa, który popchnie ją w dalszą drogę. Takim questem są wszelkiego rodzaju zlecenia i zamówienia, ale też klątwy, przypadkowe przedmioty, tajemnicze przepowiednie. Można w tym celu wykorzystywać wpisy do dziennika.



W przeciwieństwie do poprzednich naborów, tym razem nie weźmiemy wszystkich chętnych. To dlatego, że potrzebujemy osób do tworzenia razem z nami fabuły Zazesspuru.
Jeżeli masz:
- czas do gry wieczorami (żeby prowadzić minimum 1 MS w miesiącu)
- doświadczenie w prowadzeniu sesji tekstowych (rozumiesz ich specyfikę, czyli przede wszystkim tempo)
- lubisz i potrafisz wpiąć się w cudzy pomysł, dopowiadając własne szczegóły; i odwrotnie - lubisz i potrafisz przyjąć cudze detale do autorskiego wątku
- znasz bądź poznasz podręcznikowy opis Zazesspur i Tethyru
...zgłaszaj się śmiało!

Zadanie rekrutacyjne:
Pod Zazesspur według miejskiej legendy znajduje się smocze leże, prawdopodobnie dawno opuszczone. Jego dokładna lokalizacja przepadła razem z ludźmi, którzy odeszli z tego świata, świećcie bogowie nad ich duszami. Jest jednak sposób na znalezienie go: największe szanse daje odzyskanie krasnoludzkich tuneli biegnących pod miastem, łączących Zaz z innymi ośrodkami Tethyru. To cel ambitny, wymagający czasu i środków, i dlatego dla większości nieopłacalny. Chodzą jednak słuchy, że sama królowa Zaranda ma przyjechać do Zaz i ogłosić publiczny wyścig do leża...

Twoim zadaniem jest zaproponowanie przygody, która wpasuje się w zarysowany wyżej główny wątek. Chcemy go zacząć grać już teraz, zaraz - więc Twój pomysł może wejść do gry w każdej chwili :)
Uwaga: nie oczekujemy pełnych konspektów sesji, chodzi o ogólny pomysł. Będziemy oceniać trzy rzeczy: czas potrzebny na realizację (pamiętaj o tym, co napisałam wyżej - o roli Bajarza); sam pomysł, jego ciekawość, spójność, wpasowanie w świat; elastyczność pomysłu, czyli w jaki sposób można go połączyć z innymi sesjami.

Zgłoszenia przyjmujemy tutaj, poniżej, do końca marca.

Code: [Select]
[b]ID:[/b]
[b]Czas, który mogę poświęcić grze:[/b] (wyliczony tak, jak Tobie jest wygodnie - ale uczciwie)
[b]Pomysł na sesję wpiętą w wątek główny:[/b]

9
Fabularne sprawy / [Fabuła Zaz] Jak brać udział w fabule głównej?
« on: January 08, 2019, 11:25:08 PM »
Fabuła Zazesspur

Zazesspur jest miejscem, które może zainspirować wiele historii. Wśród nich dominują te o konflikcie, który rozgrywa się nie tylko w mieście, ale w całym Tethyrze. To opowieść o tym, jak stary porządek, ten sprzed wojny, ściera się z nowym. O dwóch światach, które zmuszone są istnieć obok siebie, choć wcale tego nie chcą.

Udział w Fabule Zazesspur - w skrócie FZ -  jest możliwy na kilka sposobów:
1. Graj w oficjalnych sesjach Fabuły Zazesspur w Niezapomnianych Krainach i Miejscach Spotkań. Bezpośrednio odkrywaj nowe fakty oraz wpływaj na wydarzenia.
2. Reaguj na wpisy do dziennika, dzięki czemu Twoje decyzje i działania będą pośrednio wpływać na przebieg wydarzeń (w mniejszym stopniu, ale zawsze). Jeżeli chcesz je otrzymywać częściej, zgłoś się do prowadzącego wybrany przez Ciebie wątek. Wszystkie znajdziesz w tym dziale - będą oznaczone tagiem [Fabuła Zaz].
3. Wypełniaj zadania od kluczowych postaci niezależnych i graj je we własnym zakresie, na własnych zasadach. To, co ugrasz, po akceptacji podsumowania wpłynie na przebieg wydarzeń w sesjach publicznych. W każdym wątku fabularnym będą działać NPC-zleceniodawcy, dający gotowe pomysły na sesje - swoiste questy.

Chcesz się wykazać, przeżyć przygody, a przy tym współkształtować świat przedstawiony? Do dzieła!

Pierwszy temat pojawi się na dniach :)

10
Fabularne sprawy / Zazesspur - opis miasta
« on: December 03, 2018, 01:03:33 PM »
Opis miasta, wraz z mapą, znajduje się na >wiki<.

11
Archiwum / Nabór na Bajarzy
« on: November 26, 2018, 08:20:41 PM »
Hello!
Czas na nabór na Bajarzy - z tylko tygodniowym obsuwem, co to dla nas :)

Bajarz zajmuje się fabułą Torilu. Ma dwa główne zadania: pierwszym jest animowanie karczm i Miejsc Spotkań; drugim jest zapewnianie punktów startowych do gry. W animowaniu karczm chodzi o to, żeby wchodzić do nich i pisać NPCem nawet, kiedy nikogo nie ma - w ten sposób zachęca się do dołączenia; chodzi o wykazanie inicjatywy. Przez punkt startowy rozumiem z kolei tworzenie sytuacji fabularnych, w których może się znaleźć niemalże dowolna postać, wziąć udział w scenie czy w minisesji i dostać questa, który popchnie ją w dalszą drogę. Takim questem są wszelkiego rodzaju zlecenia i zamówienia, ale też klątwy, przypadkowe przedmioty, tajemnicze przepowiednie. Bardzo zależy nam na tym, żeby Bajarze dbali o inkluzję w rozrywce (czyli o to, żeby każdy mógł bez problemu grać). Chcesz wrzucać innym postaciom małe zahaczki fabularne? Wolisz generować dziesiątki drobnych pomysłów zamiast jednego starannego wątku? To fucha dla Ciebie. Przewidujemy sporo nowych Bajarzy po tym naborze.

Wszystkich zgłaszających się proszę o zaproponowanie stałego MSa dla Zazesspur w ramach zadania na start. Chodzi o sam pomysł - nie wszystkie zrealizujemy, więc nie ma sensu, żebyście się produkowali nad opisami, jeśli mamy ich potem nie wykorzystać :)

Zamykamy nabór 2.12. Wpisujcie się w tym temacie.

12
Cześć!
Jak wiecie, Potwórcy pracują teraz nad Torilem 2.0. Obecnie planują otworzyć go dla wszystkich chętnych wiosną 2019 roku. Do tego czasu chcemy Wam zaproponować przejściowe, luźniejsze zasady gry na Torilu, które żartobliwie nazywamy wersją 1.5 - tak będę się do nich odnosić w dalszej części posta.



Najważniejsze zmiany:
- rezygnujemy ze Skraju jako głównego miejsca rozgrywki (o jego losach - poniżej);
- zluzujemy zasady akceptowania nowych postaci;
- pozwolimy wprowadzić i przetestować postaci, którymi chcielibyście grać na 2.0.


Co z tym Skrajem?
Otóż... Porzućmy go.
Mamy poczucie, że Skraj przestał być interesującym miejscem rozgrywki - rozegraliśmy w nim dużo opowieści, pewnie byłoby miejsce na kilkanaście nowych, ale ze wszystkim trzeba się kiedyś rozstać :) Żeby jednak nie pozostawiać Skraju i zapowiadanego Końca Świata w zawieszeniu, przygotujemy (no dobra, głównie Skaje - dziękujemy!) wyjaśnienie fabularne tego, co się stało, że Skraj wziął i umarł. Chcemy je rozesłać w formie krótkiej do dzienników, w formie długiej umieścić w Plotkach i na forum w temacie fabuły głównej w Skraju - we wtorek/środę. Decydujemy się na to rozwiązanie dlatego, że zależy nam, żeby domknąć opowieść - ale nie chcemy nikogo zmuszać do rozgrywania epilogu, jeżeli nie będzie zainteresowany.
Powtórzę jeszcze raz: ci, którzy będą chcieli, mogą grać konsekwencje zniszczenia Skraju i skorzystać z zaproponowanego przez nas wyjaśnienia, dlaczego ich postać umarła. Ci, którzy nie chcą, mogą los Skraju zignorować, a życie postaci zakończyć według własnego pomysłu.
Wiemy, że nie każdemu zaproponowane wyjaśnienie fabularne przypadnie do gustu. Trudno. Ale właśnie z tego względu nie będziemy na Was wymuszać, żebyście je aktywnie rozgrywali. A jeśli ktoś z Was będzie chciał coś badać lub przeprowadzić sesję w zrujnowanym Skraju, prosimy o uprzedni kontakt z nami.


To teraz mięso, czyli postaci
Zajrzyj do nowych-nowych zasad - są tutaj: klik.
Poniższe propozycje wykreślam, ale zostawiam dla porównania i na wszelki wypadek.

Quote
Widzimy miejsce i sensowność prowadzenia trzech "kategorii" postaci równolegle. Pierwszeństwo przy sprawdzaniu będą miały nowe postaci główne, nie postaci poboczne.

1. Postaci z 1.0
Czyli te, które już istnieją i którymi gracie.
+ mogą się normalnie rozwijać - dotyczą ich wszystkie dotychczasowe zasady zdobywania aspektów, umiejętności, przedmiotów itd.
+ mogą dodawać znaczniki do Kronikarium
+ kto chce, ten sięga po zaproponowane konsekwencje zniszczenia Skraju i gra efekty, kto nie, ten zabija sobie postać po swojemu
- nie przechodzą na 2.0

2. Postaci z Torilu 1.5
+ mogą się normalnie rozwijać - dotyczą ich wszystkie dotychczasowe zasady
+ mogą dodawać znaczniki do Kronikarium
+ są robione według łagodniejszych zasad - nie będziemy wymagać pełnego balansu ani oczekiwać mocnych utrapień. Wciąż jednak postaci muszą mieć jakieś wady!
- nie przechodzą na 2.0 (czyli trzeba je jakoś załatwić przed końcem gry)
- nie można w trakcie gry zadeklarować, że to jednak będzie postać na 2.0, i tę zasadę będziemy egzekwować bezwzględnie
Wszystkie nowe postaci stworzone od tego momentu, które nie są zadeklarowane jako postaci na 2.0, traktujemy jako tworzone na 1.5.

3. Postaci na Toril 2.0
Postać na 2.0 zakładasz na własną odpowiedzialność.
+ przechodzą na 2.0
+ mogą grać dowolnego rodzaju relacje ze wszystkimi postaciami graczy (niezależnie od kategorii); mogą też grać relacje z NPC niskiego szczebla, jak szef pomniejszej bandy, lokalny kupiec i tym podobne. Tego typu relacje będą obowiązujące w 2.0
+ można w trakcie gry zadeklarować, że tej postaci nie chcesz przenosić na 2.0, i wtedy grasz nią dalej według zasad 1.5; od tej decyzji nie ma odwrotu!
- nie mogą się rozwijać (zdobywać nowych czarów, nowych przedmiotów, umiejętności)
- nie gwarantujemy, że przejdą w wymarzonym kształcie na 2.0 - zwyczajnie nie wiemy, co przejdzie, a co nie. Im zwyklejsza postać, tym większe szanse, że uda się ją przełożyć. Dlatego nie będziemy akceptować myślących przedmiotów, inteligentnych zwierząt, świadomych potworów i tym podobne.
- postaci nie będą sztucznie chronione przed negatywnymi konsekwencjami. To znaczy, że jeśli MG będzie chciał zrobić epicką sesję, lepiej nie iść na nią postacią na 2.0: i tak nie uzyska się rozwoju, a można umrzeć. Ale proste NK i karczmy można grać swobodnie, dla przyjemności opowiadania.

Będziemy ze Skaje prowadziły ewidencję postaci, które zgłosicie jako te na 2.0. Dla Waszej wzajemnej graczowskiej wygody poprosimy Was też, żebyście w zakładce z profilem danej postaci zaznaczyli, jeżeli chcecie przenieść ją na 2.0.
Wiemy, że brak rozwoju i ugrywania przedmiotów czy wpływów to nie jest ideał - natomiast nie chcemy doprowadzić do sytuacji, w której Wy się namęczycie, a my potem będziemy musiały Wasz wysiłek skasować, bo na przykład nie wystarczy Wam punktów na wykupienie wymarzonych umiejętności. A przecież założeniem Kalejdoskopu i całego 2.0 jest to, żebyśmy mieli świeży, równy start.


Okej, a gdzie chcemy grać?
Proponujemy trzy potencjalne lokacje, które łączą w sobie wygodne do gry cechy, to znaczy są jakoś opisane, ale jednocześnie nie są "przeładowane" informacjami i można dołożyć sporo od siebie: Wrota Baldura, Suzail i Zazesspur. Skreśliłyśmy Amn ze względu na powszechny zakaz czarowania i konieczność zdobywania pozwoleń - już graliśmy ten motyw, wystarczy.
Głosujcie na wybrane miejsce w ankiecie. Pod to miasto dostosuję opisy w samej grze (np. w Wieży Magii i podobne). Oczywiście bez zmian pozostaje możliwość grania w dowolnym innym miejscu Faerunu, Torilu i znakomitej większości Planów.
Ankieta ma dość krótki czas trwania, bo chcę, żebyśmy ruszyli w ciągu kilku dni, najdalej w tydzień :) Po wyborze miasta poproszę Bajarzy o przygotowanie nowych karczm (@Bajarze - wiem, wiem, nikt Was nie uprzedził :* ).


Dajcie znać, co o tym myślicie; proszę o wypowiedzi na forum, bo tutaj nie zginą, w przeciwieństwie do Discorda. I w razie pytań - oczywiście pozostajemy do Waszej dyspozycji.

13
Archiwum / Nabór na funkcje pomocnicze
« on: March 12, 2018, 09:28:10 AM »
Allo!
Tak jak mówiłyśmy - chcemy poszerzyć zespół ludzi dbających o Toril. Od dziś (12.03) do soboty (17.03) będzie więc trwał otwarty nabór na trzy funkcje pomocnicze: Bajarza, Quasita i Skryby.

Bajarz zajmuje się fabułą Torilu. Ma dwa główne zadania: pierwszym jest animowanie karczm i Miejsc Spotkań; drugim jest zapewnianie punktów startowych do gry. W animowaniu karczm chodzi o to, żeby wchodzić do nich i pisać NPCem nawet, kiedy nikogo nie ma - w ten sposób zachęca się do dołączenia; chodzi o wykazanie inicjatywy. Przez punkt startowy rozumiem z kolei tworzenie sytuacji fabularnych, w których może się znaleźć niemalże dowolna postać, wziąć udział w scenie czy w minisesji i dostać questa, który popchnie ją w dalszą drogę. Takim questem są wszelkiego rodzaju zlecenia i zamówienia, ale też klątwy, przypadkowe przedmioty, tajemnicze przepowiednie. Bardzo zależy nam na tym, żeby Bajarze dbali o inkluzję w rozrywce (czyli o to, żeby każdy mógł bez problemu grać). Chcesz wrzucać innym postaciom małe zahaczki fabularne? Wolisz generować dziesiątki drobnych pomysłów zamiast jednego starannego wątku? To fucha dla Ciebie. Przewidujemy sporo nowych Bajarzy po tym naborze.

Quasit zajmuje się dostosowaniem zgłaszanych zaklęć do istniejącej mechaniki czarów. Dba o to, żeby zaklęcia w ramach jednego poziomu miały mniej więcej tę samą moc, i żeby zachowane były wszystkie te drobne rzeczy jak odległość, czas, maksymalna liczba przywołanych rzeczy i tak dalej. Co bardzo, bardzo ważne: szukamy osoby, która pomoże Krakenowi w pracy i wejdzie w istniejący system, bez zmieniania go. Robota jest ponadto - nie ukrywam - upierdliwa, ale bardzo ważna.

Skryba zajmuje się tekstami zgłaszanymi do Kodeksu i do Torilopedii. Od Skryby oczekujemy przede wszystkim nienagannej polszczyzny, bo to na dobrą sprawę korektor cudzych tekstów. Szukamy również kogoś, kto ma czas dłubać w przecinkach: nie chcemy czekać dłużej niż trzy dni na zamieszczenie tekstu w Kodeksie i na wiki. Dodawanie od siebie nowych rzeczy do wiki jest mile widziane, ale nieobowiązkowe.

Jeżeli chcesz zgłosić swoją kandydaturę na którąś z rang, wpisz się proszę w tym temacie:
ID
Która ranga Cię interesuje
W wypadku Bajarza:
powiedz nam proszę, jaki masz pomysł na jeden inkluzywny event

14
Kto pyta, nie błądzi / DEKALOG, czyli podstawowe zasady gry
« on: March 12, 2018, 12:00:19 AM »
DEKALOG, CZYLI PODSTAWOWE ZASADY GRY

1. Celem gry jest wspólna zabawa, kreowanie opowieści w świecie gry. Rozgrywki odbywają się na sesjach publicznych (Niezapomniane Krainy), w karczmach, Miejscach Spotkań oraz na sesjach prywatnych.

2. Żeby Twoja rozgrywka miała wpływ na inne postacie i świat, musisz zgłosić podsumowanie sesji (po jej zakończeniu) przez Panel Gracza.

3. Każdy gracz może być Mistrzem Gry. Każdy może prowadzić rozgrywkę zarówno na sesjach prywatnych, jak i w Miejscach Spotkań czy w Niezapomnianych Krainach.

4. Świat przedstawiony jest opisany na Torilopedii oraz w podręcznikach do Forgotten Realms. Korzystamy z podręczników do edycji 3.0 i 3.5; należy pamiętać, że Toril wykorzystuje książkową chronologię tylko do roku 1372 RD.

5. Na Torilu nie ma mechaniki jako takiej – mechaniczne rozwiązania jedynie wspierają fabułę (jak np. Wieża Magii czy Panel Gracza).

6. Toril osadzony jest w świecie Forgotten Realms, który z kolei jest settingiem high fantasy. Nie oznacza to jednak, ze każdy może od razu latać na smoku. Zanim zaczniesz prowadzić sesję, przemyśl, czy jej założenia są zgodne z lore. Dotyczy to zarówno samego przebiegu sesji, jak i spotykanych potworów czy magicznych przedmiotów. Posiłkuj się tym, co znajdziesz na forum, Torilopedii i w podręcznikach.

7. Najważniejsza jest fabuła – oznacza to, że największy nacisk stawiamy na rozgrywkę. Wszystkie zgłoszenia powinny być poparte zakończonymi sesjami.

8. Jeżeli z jakiegoś powodu występują konflikty w dogadaniu się między graczami, mogą oni pójść do Mistrza Gry, który prowadzi im sesję, lub – jeżeli takiego nie ma – do Obserwatora.



O Obserwatorach

Głównym zadaniem Obserwatorów jest pomaganie graczom w realizowaniu ich fabularnych celów. Obserwatorzy aktualizują Karty Postaci na podstawie zgłoszeń graczy i regulują formy wpływu  bohaterów na świat przedstawiony. Oprócz tego spełniają funkcje administracyjne - zarówno w samej grze (przyznając rangi, archiwizując sesje publiczne, rozpatrując zgłoszenia dotyczące zaklęć i przedmiotów itp.), jak i społeczności (stojąc na straży niezbędnej kultury osobistej w ramach struktur do gry przylegających - na forum i Discordzie).   

Należy pamiętać, że Obserwatorzy służą pomocą - tylko i aż pomocą. Inicjatywa zawsze musi wypływać od gracza, bo to gracze są osobami najbardziej zaangażowanymi w swoje fabularne plany.


O graczach

Jako główny inicjator i uczestnik rozgrywki, gracz na Torilu ma zarówno przywileje, jak i obowiązki. To gracz samodzielnie wybiera formy działań swojej postaci i to, jak planuje wpływać na świat przedstawiony; żadna fabuła zgodna z ramami gry i settingu Forgotten Realms nie jest poza zasięgiem graczy. Ta kreatywna wolność nie jest jednak samowolą - dlatego od gracza wymaga się, by wziął odpowiedzialność za rzetelne, klarowne i poparte fabułą zgłoszenia poprzez Panel Gracza - dotyczące zmian w Karcie Postaci, planów i działań bohaterów, a także innych elementów mających bezpośredni wpływ na rozgrywkę i świat przedstawiony. 


O świecie przedstawionym

Świat przedstawiony to dobro wspólne wszystkich graczy, mające dwa główne źródła - podręcznikowe ramy settingu i bezpośrednie działania postaci, które wpływają na jego przeobrażenie.
By świat przedstawiony stanowił podporę dla kreatywności i fabuły, musi pozostawać spójny - za co odpowiadają zarówno sami gracze - poprzez rzetelność swoich zgłoszeń, fabularnych wieści i opisów na Torilopedii, jak i Obserwatorzy - w ramach funkcji kontrolnej.


O świat przedstawiony należy dbać, by wszystkim przynosił satysfakcję z rozgrywki.

Najważniejszą zasadą, jaką rządzi się Świat Gry, jest spójność. Musimy mieć zbliżone wyobrażenie na jego temat, żeby móc się w nim płynnie poruszać. Z tego powodu upewnij się, że Twoje pomysły dla sesji bądź kampanii są zgodne z settingiem, w którym gramy, i nie wykluczają się z materiałem źródłowym - starajmy się nie wysadzać świata w posadach. Podręcznikowe pomysły i zasady zostały świadomie wybrane przez twórców Forgotten Realms, więc korzystajmy z ich pracy. Warto.
Jeśli nie jesteś pewien, czy Twój pomysł nie narusza spójności świata przedstawionego, zapytaj Obserwatorek. W razie potrzeby dokonają obowiązującej wykładni tego, co pasuje do przedstawionego świata gry, a co trzeba dopracować.


O sesjach

By ułatwić komunikację oczekiwań względem fabuły proponujemy prosty, kolorowy system o trzech stopniach; wpis odpowiedniej barwy należy umieścić na szczycie swojego profilu, by każdy mógł zapoznać się z preferencjami współgracza.

Czerwony: przyjmę każdą fabułę w granicach podstawowych zasad rozgrywki -. nawet taki wpis nie upoważnia do sterowania cudzą postacią.

Żółty: rozegram większość fabuł; wcześniejsze uprzedzenie byłoby mile widziane, ale niekonieczne.

Zielony: przed rozpoczęciem rozgrywki przedyskutuj ze mną, jaką fabułę chcesz poprowadzić.

Dobrą praktyką prowadzenia fabuły swojej postaci jest angażowanie w nią możliwie największej liczby graczy i rozgrywanie jej tak, by inni mogli się do niej odnieść w swoich własnych działaniach - czy to pomagając, czy to przeszkadzając, bo to społecznościowy aspekt Torilu stanowi jego największą siłę. 


O Mistrzach Gry

Mistrz Gry to osoba odpowiedzialna za prowadzenie rozgrywki w danej sesji, swoiste połączenie scenarzysty, sędziego, reżysera, animatora wszechrzeczy i siły sprawczej - i na Torilu może być nim absolutnie każdy gracz, który zechce się tego podjąć. Mistrz Gry (oprócz samego prowadzenia  fabuły, rzecz jasna!) ma dwa główne zadania - przygotowane konspektu (sesje na NK) i podsumowania sesji.

Konspekt powinien być krótki i szkieletowy, zawierający w sobie tylko najważniejsze informacje dotyczące samej fabuły i jej ewentualnych konsekwencji, np. w postaci przewidywanych nagród dla bohaterów. Konspekt jest niezbędny przy sesjach publicznych, niekonieczny w przypadku sesji prywatnych - chyba, że te mogą znacząco wpłynąć na świat przedstawiony.

Podsumowanie sesji ma za zadanie poinformować Obserwatorów o zmianach w Kartach Postaci bohaterów, o konsekwencjach, które spadły zarówno na nich, jak i na świat przedstawiony, a także o ewentualnych zmianach reputacji i nagrodach. Streszczenie fabuły ma zawierać w sobie jedynie najważniejsze informacje dotyczące jej wydarzeń, niekoniecznie samego ich przebiegu.


O zgłoszeniach

W Panelu Gracza zgłaszać należy następujące kwestie:

1. Klarowne konspekty sesji publicznych, a także prywatnych, jeśli te mogą mieć znaczący wpływ na świat przedstawiony.

2. Zwięzłe podsumowania rozegranych sesji, które wpływają na bohaterów i świat przedstawiony.

3. Poparte rozgrywką i działaniem nowe aspekty, a także rozwój aspektów już istniejących.

4. Zmiany administracyjne w Karcie Postaci.

5. Rozwiązanie utrapienia postaci - razem ze zgłoszeniem nowego utrapienia.

6. Zmiany reputacji wynikające z aktywnego inicjowania i uczestnictwa w fabule.

7. Działania postaci, które nie wymagają udziału innych graczy i nie dają się łatwo zamknąć w ramach klasycznej sesji (np. poszukiwanie informacji dotyczących świata przedstawionego). Należy pamiętać, że nie jest to forma sesji z Obserwatorem.


O aspektach

Aspekty służą kompleksowemu opisaniu postaci - nie tylko jej umiejętności, ale przede wszystkim tego, jak kształtują ją nowe doświadczenia i podejmowane działania.

Nowe aspekty składające się na rozwój bohatera zgłaszać należy nie w formie finalnego efektu, lecz popartego rozgrywką procesu. Wykorzystywanie aspektu w grze może prowadzić do jego rozszerzenia, ulepszenia lub całkowitej metamorfozy w zupełnie nowy element postaci, odzwierciedlając naturalne zmiany zachodzące w toku fabuły - takie sytuacje zgłaszać należy na bieżąco poprzez Panel Gracza, popierając je zakończonymi sesjami.

Najlepsze aspekty to te zapisane w sposób klarowny i jednoznaczny, ale wnikliwy - oprócz bezpośrednich informacji o bohaterze dające również dodatkowe punkty fabularnego zaczepienia; zamiast pisać wyłącznie o samym kształcie postaci, warto wspomnieć też, co i w jaki sposób ją ukształtowało.

Co za tym idzie: nie zgłaszaj, że zaczynasz się czegoś uczyć. Nauka to nie jest moment od-do – to proces. Zamiast „Zaczął naukę walki mieczem.” wpisz np. „Codziennie trenuje walkę mieczem na poziomie podstawowym. Wciąż szlifuje swoje umiejętności.”. Da to postaci większe pole do odgrywania, na którym nam wszystkim najbardziej zależy.

GRA [czyli sesje, przenoszenie narracji do Świata Gry, interakcja ze światem i postaciami] > ASPEKT [zawsze na podstawie gry] > ZGŁOSZENIE [zwykle na podstawie aspektu]


O majątku

Jeżeli chodzi o zarobki na Torilu, w poniższych linkach zawierają się informacje dotyczące ekonomicznego życia bohaterów:

Jak działa sakiewka → dowiesz się tutaj [link].

Przykładowy cennik → znajdziesz tutaj [link].

Przykładowe zarobki dzienne niektórych zawodów → znajdziesz tutaj [link].

Postać może również zdobywać, a nawet samodzielnie tworzyć różne przedmioty magiczne - więcej informacji na ten temat znajduje się w poradniku dotyczącym magii [link].


O czasie

Czas na Torilu mija w tym samym tempie, co w świecie rzeczywistym. Należy pamiętać, że wydarzenia fabularne umieszczane są w chronologii świata przedstawionego na podstawie daty zakończenia i zgłoszenia danej sesji. 

15
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Miesięczne podsumowanie pracy
« on: September 02, 2017, 07:20:52 PM »
Hej :) Zgodnie z Waszą prośbą, publikuję pierwsze comiesięczne zestawienie naszej Obsowej pracy - zarówno w zakresie bieżącej obsługi gry, jak i pracy nad Torilem 1.0. Kolejne miesiące będą publikowane w oddzielnych postach.

Sierpień 2017
Zgłoszenia
- Zgłoszeń zaakceptowanych: 217
- Zgłoszeń odrzuconych: 20
- Postaci zaakceptowanych (tych głównych): 32
- Postaci odrzuconych: 0
Do tego dochodzą postaci pierwszoplanowe, poczty i czary, których nie liczy się tak wygodnie (nie mamy automatycznego archiwum), więc ich nie policzyłam.

Bieżąca obsługa

- Skaje zajmuje się poradnikiem dla graczy - zbierzemy wszystkie te rozsypane zasady tworzenia i rozwijania postaci w jedno miejsce.
- Obserwatorki prowadzą łącznie 15 sesji (liczymy tylko te, w których nie występują nasze postaci ani nie są to nasze prywatne wątki). Stan na 31 sierpnia.
- Moskier koduje mapę graczy do oznaczania swojej realnej lokacji. Tak nam się podobał zlot... :D (Pamiętajcie, że na forum są nareszcie dostępne zdjęcia!)

Toril 1.0
- Zdecydowaliśmy, że jest konieczne wprowadzenie jednolitej mechaniki fabularnej (służącej do prowadzenia sesji i rozwijania postaci). Będziemy pracować nad takim rozwiązaniem, żeby zachować obecną elastyczność i żeby dało się na nie przepisać istniejące postaci. Jak stworzymy coś konkretnego, pochwalimy się na pewno :)
- Powstanie zespół devteam, pomagający nam przy budowie Torilu 1.0 "od środka".
- Eona skończyła tworzenie szablonów na wikipedię, ułożyła kategorie i razem z ekipą dzielnie przenoszą kodeks do torilowej wiki. Obecnie mamy już 152 artykuły, w co wliczają się także szablony. Eona chce bardzo podziękować graczom, którzy jej w tym dziele pomagają - Astowi, Iskrze, Kass, Rawijowi i Vokunowi. Dziękujemy!

Pages: [1] 2 3 4