Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Friss

Pages: [1] 2 3 ... 9
1
Alkierz / Odp: Gorzkie żale
« on: March 15, 2018, 12:23:20 AM »
1. Jest zbyt łatwo. (...) Zbieramy książki do biblioteki. No problemo, w przeciągu dnia zebrano tyle złota, że można by nająć małą armię na dwa oblężenia. Każdy rzuca pieniędzmi. Za sto sztuk złota można kupić sobie pierścień, który wykrywa trucizny. Ale kij tam, moja postać zarobi to w tydzień. Będąc kapitanem w wojsku.

Ponieważ prowadziłam imprezę, uznałam, że odpowiem w tej jednej kwestii.

Nie do końca masz rację. Pośród postaci, które sypnęły datkami, może tylko jedna osoba budziła moje wątpliwości, ale ostatecznie nie zauważyłam większych nagięć. Największy wkład poszedł od postaci, które akurat zamożne są: prowadzą interesy, należą do spółek, mają kilka stałych źródeł dochodu i obracają się w sferach, gdzie posiada się i księgi, i pieniądze. Bój o liczbę zer jest bezzasadny, bo bez żadnego mechanicznego systemu zamożności nie unikniemy rozbieżności i liczenia na oko, a taki system nie jest priorytetem, o czym zresztą administracja poinformowała w ostatnim feedbacku. Nadmierny realizm ekonomiczny gryzie się ze światem, w którym magów istnieje od groma, a każdy z nich posiada księgę zaklęć; gdzie dzieła można kopiować magią, istnieją niemęczący się, magiczni skrybowie, a materiały do pisania można po prostu przywołać. Gdybyśmy rzeczywiście chcieli odwzorowywać te niby „dawne” realia, to drogie byłyby nie tylko książki, ale i... tkaniny, barwniki do tkanin, środki czystości, pachnidła, rzeczy szklane, transport, zwykła (!) broń, galanteria, sól, minerały, elementy konstrukcyjne i połowa stuffu dostępnego w fantasy bez certolenia się. Bohaterki nie byłyby tak wyzwolone (raczej nie będąc bohaterkami w ogóle), nie paradowałyby w sukniach ze współczesnych wybiegów, a i mentalność społeczeństw byłaby inna. Musielibyśmy się pozbyć mnóstwa anturażu znanego nie tylko z Torilu, ale i świata gry w ogóle. Lampiony były wygenerowane prostą sztuczką, po której znikały. Oprawa też należała do skromnych, ot, niewielki poczęstunek.

Tak więc, jeśli chodzi o sprawę biblioteki, to muszę trochę sprostować (po części zrobiła to już Arin). Reszta diagnozy jest całkiem trafna, następne posty zresztą też, ale tę część pomijam, bo powstałby elaborat, a nie bardzo mam czas takie pisać w tym momencie. :)

2
Kto pyta, nie błądzi / Odp: Pytanie o grę.
« on: March 12, 2018, 01:11:16 AM »
Poczty też nie mam (wiem, bo mi wcięło organizacyjny do nowej sesji), więc najpierw może po prostu poczekam. Dzięki za info. :)

3
Kto pyta, nie błądzi / Odp: Pytanie o grę.
« on: March 12, 2018, 12:41:51 AM »
A czy nową treść w zakładkach usuwało również? Sądzę, że tak, skoro wszystko. Mam wrażenie, że zmieniałam ich treść i tych zmian nie ma. :) Zastanawiam się, czy je również cofnęło, czy po prostu sama coś przegapiłam, nie zapisując, a jedynie robiąc podgląd. Spodziewać się powrotu, czy robić od nowa (duży problem to nie jest, by nie było)?

4
Plenarne ścieżki / Odp: Magia ma kolor krwi. Sesje u Friss
« on: March 06, 2018, 11:43:07 PM »
Wszystkich, z którymi gram, informuję, że do poniedziałku/wtorku(12/13 marca) będę rzadziej obecna. Postaram się odpisywać, jak dotąd, ale możliwe, że niektórym wypadną opóźnienia. Serduszko.

5
Warsztat Gonda / Odp: Warsztat Toril wiki - postępy & propozycje
« on: March 03, 2018, 03:55:58 PM »
Popieram Sierrę, ale i Rifu przy okazji.

Nie przepisywać, nie dublować. Skupić się na tym, co nasze, Torilowe. Potrzeby graczy same pokażą, czy i co trzeba dodać. Ktoś potrzebuje lokacji, rodu, nowego surowca — będzie miał interes, żeby taką nowinkę opisać. Nie twórzmy martwych treści, nie jest możliwe zrobienie lore lepiej, niż jego twórcy i ci fani, którzy byli przed nami. Jak zobaczyłam, ile jest kategorii/subkategorii, złapałam się za głowę. Nie chciałam jednak podcinać nikomu skrzydeł i proponować kasacji roboty, która już zrobiona została. Nim jednak zaorzecie się na śmierć, rezygnując z własnych przyjemności — zastanówcie się, czy tego naprawdę potrzeba. Jak dla mnie, cała ta praca nad wikią jest efektem zamknięcia się w czterech ścianach i niedobrania właściwych priorytetów. Bo czy faktycznie gra nam się jakoś wybitnie źle, bo mamy Kodeks, a nie mamy wikii? Czy to naprawdę musiało być jedno z pierwszych zadań? Niektóre artykuły wymagają naprawy czy napisania na nowo. Czyli... zostały wklepane, zakodowane bez korekty i redakcji, jako tymczasowa wersja wersji tymczasowej? Widocznie. Myślę, że czas ten można było spożytkować lepiej. Skoro jednak przeniesiono niemal cały Kodeks, to przecież nikt go teraz nie wyrzuci. Proponuję odsiać kategorie puste, ew. złączyć subkategorie, rozszerzając zakres kategorii, bo rozdrobnienie przedmiotów, roślin czy zwierząt nikogo nie zbawi, a ukradnie siły. Oczywiście, może być tak, że nie doceniam zapału i tempa wikujących, ale... ale swoje widziałam. Najpierw żwawy rozruch, potem pierwsze metry na pełnej kurwie, na koniec zadyszka, ból w boku i tyle z maratonu. Niestety. Wikie najlepiej tworzą się wtedy, kiedy sam gracz ma powód dodać nowy materiał. Kiedy na bieżąco czegoś trzeba. I tym sposobem powstają nowe bestie, rośliny, narkotyki, alkohole czy gildie. Bo sam gracz chce mieć, a inni muszą wiedzieć, o co chodzi.

6
Plenarne ścieżki / Odp: Magia ma kolor krwi. Sesje u Friss
« on: March 03, 2018, 02:52:21 PM »
Przypominam, że datki na bibliotekę zgłaszamy przez pw w grze, nie będę wyłapywać, kto co komu powiedział na discordzie.

7
Plenarne ścieżki / Odp: Sesje w Miejscach Spotkań
« on: March 02, 2018, 04:09:51 PM »
Przystań Książek — sesja w Miejscu Spotkań

(planowany termin: 3 marca 2018, od godz. 18.00)


Typ sesji: krótka
Czas trwania:
— fabularnie: wieczór
— realnie: ok. 6-7 godzin (sesja dynamiczna/real time w Miejscu Spotkań)
Dla kogo (gracze): miłośników dobrej, wesołej zabawy — wstęp wolny!
Dla kogo (postacie): jw. — wstęp wolny!
Liczba graczy: jak to przy evencie otwartym — dowolna!
Możliwe konsekwencje: lokalna sława i chwała, sympatia mieszkańców
Przewidywane nagrody: wpisy do reputacji
Tło: Skrajanie potrafią!

Od pożaru biblioteki minął jakiś czas. Jej młody opiekun, Zair Avestin, złapał się za rudą czuprynę. Straty były znaczne, a miejscowy księgozbiór — nigdy, przyznajmy to uczciwie, nazbyt imponujący. Każdy utracony wolumin musiał być cierniem w sercu naszego bibliofila.

Od czego jednak samopomoc sąsiedzka? Oddolna inicjatywa i hart ducha rodaków? Mieszkańcy zakasali rękawy i wzięli się do pracy...

Wiedza niejawna (aspekty ukryte, utrapienia): NIE

PROLOG

Już 1 chesa
od godz 18.00
w bibliotece nerimskiej
w Dzielnicy Wiedzy


PRZYSTAŃ KSIĄŻEK!

Zbiórka* dobroczynna na naszą książnicę, celem odnowy zbiorów po pożarze. Przyjdź, wesprzyj świątynię wiedzy, skosztuj duchowej (i nie tylko!) strawy. Na spotkaniu między innymi:

· darmowa, pokazowa lekcja kaligrafii;
· poczęstunek;
· rysowanie karykatur;
· uroczyste ogłoszenie listy darczyńców.

Wstęp wolny!

PATRONAT HONOROWY:

Radny Nerima Vendavales

[*Wciąż można dorzucać się do zbiórki. Pisać do: Friss (ID 1307).]

8
Plenarne ścieżki / Odp: Magia ma kolor krwi. Sesje u Friss
« on: March 02, 2018, 04:09:25 PM »
Przystań Książek — sesja w Miejscu Spotkań

(planowany termin: 3 marca 2018, od godz. 18.00)


Typ sesji: krótka
Czas trwania:
— fabularnie: wieczór
— realnie: ok. 6-7 godzin (sesja dynamiczna/real time w Miejscu Spotkań)
Dla kogo (gracze): miłośników dobrej, wesołej zabawy — wstęp wolny!
Dla kogo (postacie): jw. — wstęp wolny!
Liczba graczy: jak to przy evencie otwartym — dowolna!
Możliwe konsekwencje: lokalna sława i chwała, sympatia mieszkańców
Przewidywane nagrody: wpisy do reputacji
Tło: Skrajanie potrafią!

Od pożaru biblioteki minął jakiś czas. Jej młody opiekun, Zair Avestin, złapał się za rudą czuprynę. Straty były znaczne, a miejscowy księgozbiór — nigdy, przyznajmy to uczciwie, nazbyt imponujący. Każdy utracony wolumin musiał być cierniem w sercu naszego bibliofila.

Od czego jednak samopomoc sąsiedzka? Oddolna inicjatywa i hart ducha rodaków? Mieszkańcy zakasali rękawy i wzięli się do pracy...

Wiedza niejawna (aspekty ukryte, utrapienia): NIE

PROLOG

Już 1 chesa
od godz 18.00
w bibliotece nerimskiej
w Dzielnicy Wiedzy


PRZYSTAŃ KSIĄŻEK!

Zbiórka* dobroczynna na naszą książnicę, celem odnowy zbiorów po pożarze. Przyjdź, wesprzyj świątynię wiedzy, skosztuj duchowej (i nie tylko!) strawy. Na spotkaniu między innymi:

· darmowa, pokazowa lekcja kaligrafii;
· poczęstunek;
· rysowanie karykatur;
· uroczyste ogłoszenie listy darczyńców.

Wstęp wolny!

PATRONAT HONOROWY:

Radny Nerima Vendavales

[*Wciąż można dorzucać się do zbiórki. Pisać do: Friss (ID 1307).]

9
Plenarne ścieżki / Odp: Sesje w Miejscach Spotkań
« on: February 28, 2018, 07:41:40 PM »
Zabawa pod Różą & Siódemką — sesja w Miejscu Spotkań

(planowany termin: 31 marca 2018, od godz. 16.00-17.30)


Typ sesji: krótka
Czas trwania:
— fabularnie: wieczór
— realnie: ok. 8-9 godzin (sesja dynamiczna/real time w Miejscu Spotkań, z możliwością dogrywki następnego wieczora)
Dla kogo (gracze): miłośników dobrej, wesołej zabawy — wstęp wolny!
Dla kogo (postacie): jw. — wstęp wolny!
Liczba graczy: jak to w karczmie/na festynach — dowolna (UWAGA! Całkowita liczba osób na wydarzeniu ≠ liczba losujących)
Możliwe konsekwencje: kac i mnóstwo frajdy!
Przewidywane nagrody: fanty z loterii, nagrody z gier & zabaw. Sponsorzy: Sam „Smykałka Dolgee” („Ubity Interes”), Leśne Kuny, Arinella Seliadan, Armiette Serpenos (kaplica Sune), Saelihn Silverdawn (kaplica Sune), Ezra Tunn oraz darczyńcy fantów na loterię.
Tło: Konkurs na Pierwszą Damę Skraju udowodnił raz jeszcze, że zabawa i radość potrzebne są zawsze, nawet (ba, zwłaszcza!) w czas kryzysu. Kapłanki Sune znów pokazały szczodrość, gospodarność i wierną służbę bóstwu. I to mimo kłopotów finansowych na skutek kradzieży.
Panna Arinella Seliadan, zwyciężczyni konkursu, jego sponsorka, Trybun i filantropka oraz pan Ezra Tunn, jeden z głównych sponsorów, postanawiają wesprzeć kler.
Równocześnie Strunnicy, niepocieszeni własnym spóźnieniem się na udział, postanawiają zrewanżować się kolejną inicjatywą. Zbliża się Wysoka Moneta, święto, które ubiegłego roku obchodzili z pompą — organizując Wielką Loterię Fantową. I Kuny, i sponsorzy mają dobre kontakty z Samem Dolgee — lubianym „Smykałką”, właścicielem gospody „Ubity Interes”. Pozostaje już tylko połączyć wysiłki...

Ogłasza się „Zabawę pod Różą & Siódemką”!

W programie między innymi:

— degustacja specjalnej kuchni „egotycznej”;
— jadło i napitki za darmo lub po zniżkach;
— muzyka & tańce;
— piniata pełna skarbów — tylko dla pań!;
Wielka Loteria Fantowa, odsłona druga;
— zabawa „Rozbij bank!”  tylko dla panów!

Wiedza niejawna (aspekty ukryte, utrapienia): NIE

UWAGA!

Drobiazgi na loterię to proste, chociaż pełne wdzięku przedmioty magiczne, bibeloty, akcesoria typowo jajcarskie; zgrabne, nieduże rękodzieło czy pamiątki, zabawki, biżuteria. Można ofiarować również inwentarz żywy, naukę/wiedzę/usługi, karnety i zaproszenia, żywność i napoje (np. alkohole, łakocie, wypieki, przetwory)... w zasadzie wszystko, co przyjdzie Wam do głowy, a nie przekracza ram luźnej, bezpiecznej sesji towarzyskiej. Nie można natomiast zgłaszać po prostu pieniędzy; ma być oryginalnie, barwnie i wesoło. Występy artystyczne będą dostosowane do obłożenia imprezy, sił narratora i możliwości czasowych. Istnieje opcja dogrywki, chociaż docelowo ma być to jeden wieczór.

REGULAMIN LOTERII:

1. W zabawie czynnej można wziąć udział dowolną postacią (główną, PP, NPC pod kontrolą), tyloma, iloma się chce.
2. W zabawie „biernej”, czyli ofiarowaniu fantów, można wziąć udział każdą postacią (główną, PP), jak również postaciami niezależnymi (skrajeńskimi, patronackimi, własnymi), o ile ma się ku temu stosowne uprawnienia.
2. Fanty na loterię powinny spełniać kryteria przedstawione wyżej. Nie mogą być to potężne przedmioty, dorównujące mocą i wartością artefaktom za sesje o wyższym stopniu trudności.
3. W imieniu jednej postaci lub NPC możemy zgłosić maksymalnie trzy fanty (wyjątek: klery & kulty, organizacje, spółki). Darczyńcy są jawni i nie istnieje opcja ukrycia personaliów. Wszystkie postaci danego gracza mogą być darczyńcami.
4. Fanty na loterię zgłaszamy na pocztę w grze do pomysłodawczyni, jednocześnie prowadzącej imprezę, czyli pod ID 1307 (postać główna: Altair Dar-Mingħajr), do dnia 28.03.2018, do północy. W treści wiadomości zamieszczamy nazwę i krótki opis przedmiotu/usługi. Bardzo mile widziane podlinkowane grafiki. Przedmioty specjalne (np. rzadkie, magiczne) powinny mieć czytelnie wyjaśnione działanie. W temacie wiadomości wpisujemy „LOTERIA” lub cokolwiek nawiązującego do eventu. Fabularnie oferta składana jest u Sama, na zapleczu gospody, a przyjmuje ją Kika.
5. Przedmioty specjalne, czyli magiczne lub zaklęte (dodatkowo nasycone magią) powinny być przed zgłoszeniem zaakceptowane przez Obserwatorów. Nie będę negocjować przedmiotów z Obserwatorami w imieniu darczyńców. Takie samo obostrzenie dotyczy każdej rzeczy, co do której mamy wątpliwość, czy przejdzie.
6. Losy na loterię mają postać eleganckich, usztywnianych karnetów z numerem. Są PŁATNE i kosztują 2 szt. złota. Dochód ze sprzedaży zostanie w całości przekazany Sunitkom.
7. Ubity Interes, choć nieco bardziej przystępny tego dnia, posiada (nawet liczniejszą) fachową ochronę. Proszę mieć to na uwadze, jeśli kto chciałby wpaść urządzić burdę.

PROLOG

Dzień się złoci, noc się mroczy,
Fortuna zaś kołem toczy.
Choć pracujesz, chomikujesz,
Zawdy szczęścia potrzebujesz.

Fart wszakże wysiłek lubi
I nagroda trud hołubi.
Praca flirtuje z talentem,
A codzienny znój — ze świętem.

Przyjdź więc z nami pobalować,
Ładne cacko wylosować,
Radościami się podzielić,
Trochę najeść i podchmielić.

I miesiączka chesowego,
Wieczorem dnia wiosennego
Zajrzyj do Sama naszego,
„Interesu Ubitego”!

Ogłoszenia na słupach, murach i belkach stropowych, nad szynkwasami w gospodach i powtarzane ustami wynajętych gońców, wyrosły jak grzyby po deszczu i szybko dotarły do większości zakątków skrajeńskiej cywilizacji.

Najmilsze Panie, Najzacniejsi Męże, Szacowni Seniorzy, Młodzieży Kwitnąca!

Tylko wieczorem, dziesiątego dnia trzeciego dekadnia chesa [30 chesa, przyp. aut.], w „Ubitym Interesie” Kochanego Smykałki — „Zabawa pod Różą & Siódemką!” Wstąp, zakup los na Drugą Loterię Fantową! Zakręć Kołem Fortuny! Rozbij Bank, uciesz serce Sune i lico Tymory! Wygraj cacka spod rąk najlepszych rzemieślników Skraju! Skosztuj dań kuchni egzotycznej i trunków za darmo! A to wszystko dzięki hojności naszych filantropów!

Chętnych ofiarować fanty na loterię prosimy o kontakt z Kiką [1307] lub panem Dolgee, w karczmie „Ubity Interes”. Przedmioty podpisane przez darczyńców przyjmujemy do dnia 28 chesa 1375.
Patronat: SSS z Telflamm & Pierwsza Dama Skraju.

W imieniu Leśnych Kun,
Kikiriskinkatt Dûnvar-Rëskelë

10
Plenarne ścieżki / Odp: Magia ma kolor krwi. Sesje u Friss
« on: February 28, 2018, 07:40:12 PM »
Zabawa pod Różą & Siódemką — sesja w Miejscu Spotkań

(planowany termin: 31 marca 2018, od godz. 16.00-17.30)


Typ sesji: krótka
Czas trwania:
— fabularnie: wieczór
— realnie: ok. 8-9 godzin (sesja dynamiczna/real time w Miejscu Spotkań, z możliwością dogrywki następnego wieczora)
Dla kogo (gracze): miłośników dobrej, wesołej zabawy — wstęp wolny!
Dla kogo (postacie): jw. — wstęp wolny!
Liczba graczy: jak to w karczmie/na festynach — dowolna (UWAGA! Całkowita liczba osób na wydarzeniu ≠ liczba losujących)
Możliwe konsekwencje: kac i mnóstwo frajdy!
Przewidywane nagrody: fanty z loterii, nagrody z gier & zabaw. Sponsorzy: Sam „Smykałka Dolgee” („Ubity Interes”), Leśne Kuny, Arinella Seliadan, Armiette Serpenos (kaplica Sune), Saelihn Silverdawn (kaplica Sune), Ezra Tunn oraz darczyńcy fantów na loterię.
Tło: Konkurs na Pierwszą Damę Skraju udowodnił raz jeszcze, że zabawa i radość potrzebne są zawsze, nawet (ba, zwłaszcza!) w czas kryzysu. Kapłanki Sune znów pokazały szczodrość, gospodarność i wierną służbę bóstwu. I to mimo kłopotów finansowych na skutek kradzieży.
Panna Arinella Seliadan, zwyciężczyni konkursu, jego sponsorka, Trybun i filantropka oraz pan Ezra Tunn, jeden z głównych sponsorów, postanawiają wesprzeć kler.
Równocześnie Strunnicy, niepocieszeni własnym spóźnieniem się na udział, postanawiają zrewanżować się kolejną inicjatywą. Zbliża się Wysoka Moneta, święto, które ubiegłego roku obchodzili z pompą — organizując Wielką Loterię Fantową. I Kuny, i sponsorzy mają dobre kontakty z Samem Dolgee — lubianym „Smykałką”, właścicielem gospody „Ubity Interes”. Pozostaje już tylko połączyć wysiłki...

Ogłasza się „Zabawę pod Różą & Siódemką”!

W programie między innymi:

— degustacja specjalnej kuchni „egotycznej”;
— jadło i napitki za darmo lub po zniżkach;
— muzyka & tańce;
— piniata pełna skarbów — tylko dla pań!;
Wielka Loteria Fantowa, odsłona druga;
— zabawa „Rozbij bank!”  tylko dla panów!

Wiedza niejawna (aspekty ukryte, utrapienia): NIE

UWAGA!

Drobiazgi na loterię to proste, chociaż pełne wdzięku przedmioty magiczne, bibeloty, akcesoria typowo jajcarskie; zgrabne, nieduże rękodzieło czy pamiątki, zabawki, biżuteria. Można ofiarować również inwentarz żywy, naukę/wiedzę/usługi, karnety i zaproszenia, żywność i napoje (np. alkohole, łakocie, wypieki, przetwory)... w zasadzie wszystko, co przyjdzie Wam do głowy, a nie przekracza ram luźnej, bezpiecznej sesji towarzyskiej. Nie można natomiast zgłaszać po prostu pieniędzy; ma być oryginalnie, barwnie i wesoło. Występy artystyczne będą dostosowane do obłożenia imprezy, sił narratora i możliwości czasowych. Istnieje opcja dogrywki, chociaż docelowo ma być to jeden wieczór.

REGULAMIN LOTERII:

1. W zabawie czynnej można wziąć udział dowolną postacią (główną, PP, NPC pod kontrolą), tyloma, iloma się chce.
2. W zabawie „biernej”, czyli ofiarowaniu fantów, można wziąć udział każdą postacią (główną, PP), jak również postaciami niezależnymi (skrajeńskimi, patronackimi, własnymi), o ile ma się ku temu stosowne uprawnienia.
2. Fanty na loterię powinny spełniać kryteria przedstawione wyżej. Nie mogą być to potężne przedmioty, dorównujące mocą i wartością artefaktom za sesje o wyższym stopniu trudności.
3. W imieniu jednej postaci lub NPC możemy zgłosić maksymalnie trzy fanty (wyjątek: klery & kulty, organizacje, spółki). Darczyńcy są jawni i nie istnieje opcja ukrycia personaliów. Wszystkie postaci danego gracza mogą być darczyńcami.
4. Fanty na loterię zgłaszamy na pocztę w grze do pomysłodawczyni, jednocześnie prowadzącej imprezę, czyli pod ID 1307 (postać główna: Altair Dar-Mingħajr), do dnia 28.03.2018, do północy. W treści wiadomości zamieszczamy nazwę i krótki opis przedmiotu/usługi. Bardzo mile widziane podlinkowane grafiki. Przedmioty specjalne (np. rzadkie, magiczne) powinny mieć czytelnie wyjaśnione działanie. W temacie wiadomości wpisujemy „LOTERIA” lub cokolwiek nawiązującego do eventu. Fabularnie oferta składana jest u Sama, na zapleczu gospody, a przyjmuje ją Kika.
5. Przedmioty specjalne, czyli magiczne lub zaklęte (dodatkowo nasycone magią) powinny być przed zgłoszeniem zaakceptowane przez Obserwatorów. Nie będę negocjować przedmiotów z Obserwatorami w imieniu darczyńców. Takie samo obostrzenie dotyczy każdej rzeczy, co do której mamy wątpliwość, czy przejdzie.
6. Losy na loterię mają postać eleganckich, usztywnianych karnetów z numerem. Są PŁATNE i kosztują 2 szt. złota. Dochód ze sprzedaży zostanie w całości przekazany Sunitkom.
7. Ubity Interes, choć nieco bardziej przystępny tego dnia, posiada (nawet liczniejszą) fachową ochronę. Proszę mieć to na uwadze, jeśli kto chciałby wpaść urządzić burdę.

PROLOG

Dzień się złoci, noc się mroczy,
Fortuna zaś kołem toczy.
Choć pracujesz, chomikujesz,
Zawdy szczęścia potrzebujesz.

Fart wszakże wysiłek lubi
I nagroda trud hołubi.
Praca flirtuje z talentem,
A codzienny znój — ze świętem.

Przyjdź więc z nami pobalować,
Ładne cacko wylosować,
Radościami się podzielić,
Trochę najeść i podchmielić.

I miesiączka chesowego,
Wieczorem dnia wiosennego
Zajrzyj do Sama naszego,
„Interesu Ubitego”!

Ogłoszenia na słupach, murach i belkach stropowych, nad szynkwasami w gospodach i powtarzane ustami wynajętych gońców, wyrosły jak grzyby po deszczu i szybko dotarły do większości zakątków skrajeńskiej cywilizacji.

Najmilsze Panie, Najzacniejsi Męże, Szacowni Seniorzy, Młodzieży Kwitnąca!

Tylko wieczorem, dziesiątego dnia trzeciego dekadnia chesa [30 chesa, przyp. aut.], w „Ubitym Interesie” Kochanego Smykałki — „Zabawa pod Różą & Siódemką!” Wstąp, zakup los na Drugą Loterię Fantową! Zakręć Kołem Fortuny! Rozbij Bank, uciesz serce Sune i lico Tymory! Wygraj cacka spod rąk najlepszych rzemieślników Skraju! Skosztuj dań kuchni egzotycznej i trunków za darmo! A to wszystko dzięki hojności naszyych filantropów!

Chętnych ofiarować fanty na loterię prosimy o kontakt z Kiką [1307] lub panem Dolgee, w karczmie „Ubity Interes”. Przedmioty podpisane przez darczyńców przyjmujemy do dnia 28 chesa 1375.
Patronat: SSS z Telflamm & Pierwsza Dama Skraju.

W imieniu Leśnych Kun,
Kikiriskinkatt Dûnvar-Rëskelë

11
Plenarne ścieżki / Odp: Magia ma kolor krwi. Sesje u Friss
« on: February 21, 2018, 02:32:36 PM »
Nabór zamknięty!

Na sesję idą:

Ivor Carvahal [2188]
Tahiri [721]

Pozostałym dziękuję za zgłoszenia i zapraszam do śledzenia tematu. Wkrótce MS! :)

12
Plenarne ścieżki / Odp: Magia ma kolor krwi. Sesje u Friss
« on: February 03, 2018, 02:12:28 AM »
Miasteczko za mgłą — sesja w Niezapomnianych Krainach*
(możliwa zmiana na prywatną, jeśli takie będą preferencje graczy)

(planowany termin: start w przeciągu kilku do kilkunastu dni, zależnie od mocy przerobowych)


Typ sesji: pośrednia (krótka, ale z możliwością „zamarudzenia” po drodze)
Czas trwania:
— fabularnie: nie więcej niż kilkanaście dni (optymalnie kilka)
— realnie: sesja w możliwie wartkim tempie, dogadanym przez graczy. Byłaby to już kolejna sesja, którą prowadzę, priorytet miałyby wcześniejsze przygody. *Część fabuły może być rozgrywana w MS (wskazany brak alergii na tę formę rozgrywki).
Dla kogo (gracze): osób potrafiących współpracować w grupie, bez parcia na gwiazdorstwo i „teatr jednego aktora”, rzetelnie odpisujących, aktywnych (podpowiadać mogę, myśleć za graczy — nie). Chętnie przyjmę osoby niezaczepione w milionie sesji naraz, spragnione dłuższej rozrywki (10 sesji równocześnie to nie jest „niewiele”!).
Dla kogo (postacie): osób skłonnych współpracować z frakcją Czerwonych Czarodziejów, umiejących się dogadać z pracodawcą, myślących i aktywnych. Mile widziani „mózgowcy”, ale i walka może się pojawić (niekoniecznie łatwa). Chętnie przygarnę kogoś od zaświatów i spraw ducha.
Liczba graczy: 2-5 osób, 2-3 miejsca zajęte (pełen skład drużyny wyklaruje się w miarę napływania zgłoszeń).
Możliwe konsekwencje: każde
Przewidywane nagrody: aspekty, przedmioty, zaklęcia, zdobycze niematerialne (również kuku)
Tło: sesja powiązana z fabułą Czerwonych Czarnoksiężników.
Kolejny raz paru Magów ląduje tam, gdzie nie powinno. Zagubieni żyją, lecz nie chcą lub nie mogą odpowiedzieć na kontakt. Ubytek kilku członków Kręgu naraz to następny cios dla przywódców thayskiego giehazetu, mającego poważne, wewnętrzne problemy. Ponownie Ezra Tunn musi zająć się sprawą, korzystając z minimalnych środków... Ratunek w kilkorgu odważnych, którzy wybiorą się śladem pechowców i sprowadzą ich z powrotem... lub chociaż zbadają problemowe miejsce, aż dotąd nieznane. Trop wiedzie do miasteczka ukrytego za mgłą, nieobecnego na jakiejkolwiek mapie.
Skojarzenia: anomalie, badania, legendy & podania, konflikty moralne, magia, mistycyzm, moc, nieznane, oniryzm, podróże, portale, tajemnice, zagadki, zjawiska nadprzyrodzone
Tagi (styl): atmospheric, dark, Dreamville, escape room, mystery, mystery game, point & click, thriller, X-files
Wiedza niejawna (aspekty ukryte, utrapienia): TAK

UWAGA!

W sesji muszę dookreślić jeszcze parę smaczków, dlatego nabór nie ma limitu czasowego. O tym, kto został przyjęty, poinformuję w temacie. Zgłoszenia na pocztę w grze przysyłamy więc aż do zapełnienia miejsc. Część ekipy jest już zaklepana, więc to pod kątem zgrania z nią będę dobierać resztę. Przyjmuję serduszka, żelki, czerwone dodatki i inne łapówki. Także pomysły na indywidualne wątki i pomysły, które chcielibyście zobaczyć w sesji (być może użyję Kości Zdarzeń, być może innego triku, żeby je wprowadzić, zobaczymy, czy typ scenariusza na to pozwala). Poinformuję również, jeżeli zwolni się zagrzane wcześniej miejsce.

Stay tuned!

13
Plenarne ścieżki / Odp: Ugasić Płomienie Część VI
« on: January 19, 2018, 12:30:04 AM »
Klimaty nie do końca pod moje postaci — trochę brak świętych wojów, magów bojowych, strażników czy altruistów, ale...

* jedna z postaci ma wyśmienity „pakiet łotrzykowski” (skradanie się, ukrywanie, kradzieże, ciche sztychy & procę, rozbrajanie pułapek, znajomość mechanizmów i urządzeń w praktyce, etc.), poza tym może też wydatnie pomóc podnieść morale przed bitwą. Inna sprawa, że na żadną wyprawę nie pójdzie od czapy, więc tu by trzeba znaleźć powód do użycia jej wsparcia (żaden tęgi woj, wręcz przeciwnie);
* kolejna z postaci może skołować „zestawy szpiegujące”, jak również doposażyć drużynę w itemy jako takie, a nawet samych szpiegów czy pewne możliwości. Wymagany jednak pewien impuls, bo Matką Teresą nie zostanie. Tak czy owak, w grę wchodzi informacja i wywiad, jak również... no cóż, kasa. Wojna kosztuje, c'nie?

Reszta możliwości dotyczy już NPC. Annika może spróbować starych kontaktów z druidami Eldath i zdobyć środki lecznicze (a może samych druidów? Tu Eona, jako patronka druidów, i Hydra, jako ta od medyków, mogą się zorientować, czy im się to przyda. Na poprzedniej sesji z Iriaeborem Ann używała wody ze świętego gaju), zaś Friss może skołować małe wsparcie krasnoludów (jej krewni pojawili się na zbiórce darów dla uchodźców i choćby dla zasady złoją chętnie jakiegoś złodupca) — może jakichś np. kanonierów czy innych pirotechników, jak trza będzie coś wysadzić? Albo po prostu kolejnych rąk do krwawej roboty? To jak już chcesz/chcecie, występy gościnne też sprawiają mi frajdę, więc sami stwierdźcie, czy Wam się to przyda (tzn. Zetowi & Co.).


14
Plenarne ścieżki / Odp: Skraj High
« on: November 17, 2017, 08:16:15 PM »
Ja też chcę!

Nawet mogę jeszcze Frychę dorzucić:

Frida Redhill a.k.a. Friss — ziomalka z tej problemowej dzielnicy. Nosi dres. Bluzy z kapturem, bejsbolówki, T-shirty. I słuchawki na uszach. Zazwyczaj. Zwykle. Zawsze. I wściekle rude dredy. Jest Mulatką amatorką hip-hopu, deski, zośki, gumy balonowej o smaku truskawkowym, chipsów i coli. Ma niezły głos, sama trochę rapuje i potajemnie wymyka się na diss-walki do podziemnych klubów. Działa w szkolnym radiowęźle i komentuje mecze Węży z Puszczy. Nie wiadomo do końca, kto ją wychowuje. Jest jedną z niewielu dziewczyn, które szanuje Oko (bo sama umiałaby dać mu wpierdol <3). Starsi bracia stawiają pierwsze kroki w gangu.

15
Plenarne ścieżki / Odp: Skraj High
« on: November 11, 2017, 01:46:37 AM »
Altair Ali — cudowne dziecko bądź też zdolny-ale-leniwy syn Turka-muzułmanina i Amerykanki żydowskiego pochodzenia, katoliczki. Ojciec jest dentystą, matka pracuje jako tłumacz w punkcie imigracyjnym. BARDZO zajęci rodzice nie widzą problemów swojego BARDZO wrażliwego syna, któremu akurat wypadł moment poszukiwania tożsamości. Chłopak właśnie odkrywa Schopenhauera, gotyk, okultyzm, nihilizm, RPG i... parę innych rzeczy. Na przykład dziwne myśli na temat gwiazdora drużyny futbolowej.
Maluje się i nosi ciemne ciuchy.

Kika — wesoła, narwana, ekscentryczna nauczycielka muzyki & sztuki. Prowadzi chór szkolny i kółko teatralne, nadzoruje wszelkie akademie, bale maturalne i temu podobne imprezy. Ubiera się w stylu boho albo steampunkowym, zawsze oryginalnie i barwnie, nie zawsze zgodnie z kanonami podstarzałych belferek (Kto to widział, żeby...). Jej lekcje nie są nudne, można na nich posłuchać i klasyki, i awangardy z największego podziemia. Lubiana przez uczniów, na szkolne wycieczki zabiera gitarę, drumlę czy gry planszowe. Przeszła kurs dramy, lubi też RPG i nie raz zagada się z panią pedagog. Wszyscy się dziwią, skąd ta drobna kobietka bierze tyle energii.

Ezra Tunn — elegancki, przystojny nauczyciel fizyki, matematyki i przedsiębiorczości [lub czegoś, co jej odpowiada]. Prowadzi koło naukowe i filozoficzne, na które jednak nie ma wielu chętnych (poza grupą hardkorowych nerdów). Ale pan Tunn się temu nie dziwi. W głębi ducha gardzi rozpieszczoną młodzieżą, wąskimi umysłami i tępym społeczeństwem. Żeby on, człowiek po trzech kierunkach studiów na Harvardzie, musiał pracować w szkole! Wszystko przez tego... tego... [tu następuje szereg wymyślnych epitetów] X, który ośmieszył jego nowoczesną teorię naukową!
Ale prawda, jest ponad to. Nawet głosu na gówniarzy podnosić nie musi. Nie. Wystarczy spojrzenie. Albo krótkie: Panno Y, naprawdę panna sądzi, że masy ubyło? U panny może tak, zanik mózgu mógł to spowodować. Właśnie gdy tak mówi, panno lub panie, należy się spodziewać najniższej oceny. Cierpliwość matematyka działa uczniom na nerwy. Od ciszy, jaka zapada w sali, pękają bębenki.

Pages: [1] 2 3 ... 9