Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Kessrin

Pages: [1] 2 3
1
Plenarne ścieżki / Odp: Gracz szuka sesji
« on: November 23, 2015, 12:36:14 PM »
Ahoj! Tym razem poszukiwana jest postać, która trudni się zaklinaniem i miałaby możliwości oraz chęci włączenia się w pewien proces twórczy. Zainteresowanych proszę o kontakt na poczcie w grze --> ID: 278

2
Khem, a ile jest w ogóle dostępnych miejsc? Bo widzę, ze się zaczyna robić tłok i nie wiem czy jest sens się jeszcze pchać :]

3
Plenarne ścieżki / Odp: Kess mistrzuje...
« on: November 19, 2015, 06:57:44 PM »
Wśród szeroko rozumianej braci najemnej od jakiegoś czasu krążyła pewna ciekawostka. Ponoć szukano śmiałków, którzy nie baliby się wedrzeć w dziką część Wężowej Puszczy. W rejony poza sferą patroli Połunowych Tarcz, z dala od traktów i bezpiecznych osad. W miejsca gdzie cholera jedna wie na co można trafić i co może człowieka pozbawić życia. Albo którejś z kończyn. Nie istotne jednak. Powody całego zamieszana nie były zbyt dobrze znane. Choć niektórzy pewnie mogli się domyślać co taka wyprawa miałaby na celu. Ewentualne snuć przypuszczenia albo zupełnie puszczać wodze fantazji. W każdym bądź razie, jeśli ktoś poszperał bardziej, nastawił też ucho tam gdzie trzeba to mógł usłyszeć bez problemu nieco więcej szczegółów. Choć może to za dużo powiedziane. Mógł się dowiedzieć kto za całe zamieszanie jest odpowiedzialny i gdzie go znaleźć. A rozchodziło się o jegomościa, który ponoć bywa wieczorową porą w karczmie "Pod Skrzypiącym Łóżkiem". Niejaki Ebalaste. Tak przynajmniej niektórzy powiadają...

Powitawszy. Tym razem sesja prywatna dla czwórki graczy. Trzy miejsca są już zajęte jako konsekwencja wcześniejszych rozgrywek. Jedno miejsce jest wolne dla kogoś, kto aktualnie szuka przygody i chce nieco zarobić ryzykując przy tym zdrowie i życie :) Zgłoszenia najlepiej słać na pocztę w grze (ID: 278). Tam też poznacie szczegóły tej konkretnej przygody, bowiem będzie ona wymagała też od was nieco kreatywności. O tym jednak na poczcie. W związku z tym, nie obowiązuje tutaj kolejność zgłoszeń a efekt rozmowy między mną i graczem.

Preferowaną postacią jest zbrojny, który odpowiadałby za ochronę całego zwiadu.

Stan: - w trakcie
Ilość miejsc - 4 w tym wolne tylko 1
Poziom wyzwania - niski
Przewidywany start - niedziela 22.11.2015.


4
Plenarne ścieżki / Odp: Przygody rudego Berdona
« on: November 18, 2015, 05:19:09 PM »
O, jednak się załapałem. Jak miło :]

5
Warsztat Gonda / Odp: Status "Wyjęty spod Prawa"
« on: November 17, 2015, 05:24:48 PM »
Cóż, cała ta gra stoi na założeniu, że czyny Waszych postaci wpływają na świat gry (tak jak na każdej tekstówce - Wasze sesje są częścią żyjącej i oddychającej Krainy, fabuła płynie do przodu). Wydaje mi się naturalnym, że dotyczy to również tego, że złe/dobre uczynki postaci są dostrzegane przez npców i spotykają się z ich reakcją. Jeśli czujecie niedobór takich reakcji... Może po prostu nie zgłaszacie nam ważnych wydarzeń w życiu swoich postaci? Przypominam, że nie zaglądamy Wam w sesje prywatne, więc o jakichś bardzo znaczących ich efektach musicie nam mówić. Same się nie domyślimy.

Mhmmm, tutaj zgoda. I to jest jeden z atutów Torilu jako tekstówki. Jednak problem leży w świadomości graczy. Niektórzy po prostu nie wpadną na pomysł, że po sesji można komuś zaoferować wpis do reputacji oddający to co z tej sesji wynika (morderca drobiu z jakieś zapyziałej wiochy :] ). Ujmę to więc tak, koncepcję gry i wzajemnego oddziaływania sesji na świat oraz graczy jaki zaserwowaliście na Torilu czuje pewna część graczy. Reszta zaś będzie grać utartymi szlakami vallherówek, gdzie pewnych rozwiązań nie było. Może właśnie dlatego gracze nie zgłaszają wam rzeczy, które mogliby zgłaszać i które by ubarwiły rozgrywkę? I może właśnie dla takich graczy, pitolenie na forum o rzeczach dla części oczywistych, będzie jednak pomocne?

6
Warsztat Gonda / Odp: Status "Wyjęty spod Prawa"
« on: November 17, 2015, 05:01:24 PM »
* Spookie patrzy na pierwszy post nie rozumie dlaczego ktoś zgłasza jako pomysł coś, co już jest w grze i leży u podstaw jej funkcjonowania

*Kess tak sobie myśli... Może dlatego, że tak wiele osób w ogóle ma pojęcie, że coś takiego funkcjonuje/może fukcjonować?*

Sierra poruszył dość istotną kwestię. Ale powiedzieć tu można chyba tylko tule co wielu innych podobnych kwestiach. Czas pokaże. Należy wierzyć w rozsądek prowadzących sesję. Kwestia zaś pręgierza i odkrywanie kar czy procesów może i jest ciekawą alternatywą, choć ja bym się zastanowił ilu graczy w praktyce będzie z takiego miejsca do gry korzystać. Bowiem pamiętajmy, że każdy gracz musi mieć chęć na taką rozgrywkę. Tak Ci dobrzy jak i Ci źli.

7
Warsztat Gonda / Odp: Status "Wyjęty spod Prawa"
« on: November 15, 2015, 11:46:19 AM »
Czyli już wiem u kogo przygód unikać ^^ Ale dobra, dość spamu. Może ktoś się będzie chciał jeszcze w temacie uzewnętrznić.

8
Warsztat Gonda / Odp: Status "Wyjęty spod Prawa"
« on: November 15, 2015, 11:29:06 AM »
No jakoś tak metodą skojarzeń. Wiele łbów Hydry i tentacle... Jakiś wspólny mianownik chyba jest :D

9
Alkierz / Odp: Przyznawanie aspektów po sesji
« on: November 15, 2015, 11:27:36 AM »
Ale też należy pamiętać, że jesteśmy tu dla zabawy a nie z przymusu. I jeśli ktoś nie odpisuje to po prostu nie dostanie nagrody za misje/nie pobawi się z innymi/nie będzie miał szansy rozwinąć postaci. I to jest najgorsza kara.

Tutaj muszę się wtrącić do powyższego. Jesteśmy tu dla zabawy, pełna zgoda. Lecz zabawy w grupie. I gdy taki gracz nie odpisuje (z różnych przyczyn) to psuje jednak też zabawę innych. Bowiem albo sesja stoi i każdy z pozostałych traci zapał albo trzeba reorganizować grupę (nie zawsze się da) albo po prostu nie da się tak wycofać postaci by nie miało to wpływu na fabułę (przykład z ochroną barona przed beholderem) i cały quest idzie w pizdu, co odbija się na całej drużynie a nie tylko graczu, który się wykruszył. Mistrz gry zawsze musi patrzeć na sprawę pod kątem całej grupy dla której prowadzi sesję i nie zawsze jest to takie proste.


10
Warsztat Gonda / Odp: Status "Wyjęty spod Prawa"
« on: November 14, 2015, 08:28:16 PM »
Jasne, ale nie każdy z tego skorzysta. Tego jestem pewien. A dla przykładu postać która na sesji u mnie trochę ukradnie, na sesji u Hydry trochę pogwałci a u Kass trochę splądruje raczej powinna być na wizjerze stróżów prawa. A może być tak, że gracz nie wprowadzi sam zmian w reputacji bo nie będzie chciał, uzna że jego postać nie zrobiła przecież niczego złego albo najzwyczajniej w świecie nie wpadnie na taki pomysł.

Toteż nie chcę by to było jakieś rozwiązanie systemowe, zmuszające was drogie Potwórczynie do ganiana po każdej sesji i sprawdzania czy ktoś nie zasługuje na kartotekę. Potraktujcie to raczej jako taką sugestię czy propozycję dla każdego prowadzącego tutaj sesję, że istnieje też taka opcja i można też w ten sposób wpłynąć na losy tak postaci jak i kreacji świata w odniesieniu do takich złoczyńców.

11
Warsztat Gonda / Odp: Status "Wyjęty spod Prawa"
« on: November 14, 2015, 07:49:53 PM »
Oczywiście, musiałaby istnieć opcja odkupienia. Myślę nawet, że status mógłby spadać po prostu z czasem. Na zasadzie, że im dłużej ktoś jest szukany tym mniejsze szanse na jego znalezienie i w końcu już po prostu nikt się starą sprawą nie przejmuje i idzie to zapomnienie.

12
Warsztat Gonda / Status "Wyjęty spod Prawa"
« on: November 14, 2015, 07:42:07 PM »
Dziś Hydra (pozdrawiam :] ) poruszyła temat reputacji i wpisów do tej zakładki profilu i jakoś przy okazji skrystalizowała mi się pewna myśl z tym związana. Chodzi o to, by jakoś docenić złoczyńców czyniących zło (a jakże!) na Faerunie. Wpis w reputację w postaci "Wyjęty spod Prawa" albo "Ścigany listem gończym" byłby nadawany postaci za notoryczne przestępstwa albo za jakieś mocne i znaczące występki przeciwko prawu. Co by to miało dać? Oczywiście wpływałoby na to jak do takiej postaci będzie reagowało otoczenie. Każdy MG widząc taki wpis w "kartotece" mógłby odpowiednio kierować tłem by reagowało na pojawienie się takiej postaci. Z drugiej strony, niektórzy mistrzowie mogliby zechcieć poprowadzić sesję tylko dla postaci z kryminalną przeszłością, gdzie grupa złoczyńców byłaby rekrutowana tylko z takich gagatków. Reakcje na linii gracz - gracz w karczmie, gdzie również pojawienie się ściganego mogłoby posłużyć za różnorakie interakcje. A finalnie nawet byłaby to gratka dla graczy, prowadzących postacie łowców głów i stworzyłoby dla nich możliwości nowych rozgrywek z osobami z takim statusem.

Oczywiście listy gończe nie byłyby rozdawane za byle co. Należałoby być notorycznym złym albo wykręcić coś naprawdę dużego. To już jednak zależałoby od konkretnej sytuacji i MG (oraz obserwatorek rzecz jasna). Jest to propozycja i ciekaw jestem co myślicie?

13
Alkierz / Odp: Przyznawanie aspektów po sesji
« on: November 14, 2015, 06:24:12 PM »
Ja akurat zaglądam w zakładkę z reputacją. Uważam ją za równie istotną. Co prawda u znaczącej większości graczy obecnie stoi pusta, ale to powinno się z czasem zmienić.

Hydra Twój problem jest popularny jak cholera. Często gracz po prostu tracą zapał. Najlepszym rozwiązaniem według mnie jest usunięcie takich graczy przy pierwszym możliwym momencie gdzie drużyna może uzyskać wsparcie. Czyli zwalniasz sloty z graczy maruderów a na ich miejsce bierzesz nowych. Zazwyczaj staram się graczy usuwać w miarę bezboleśnie. Jeśli jednak nie chcesz gonić towarzystwa to wydaje mi się, że opcja z reputacją powinna być dobrym rozwiązaniem. Maruder w grupie mógłby dostać odpowiedni wpis odzwierciedlający opinię reszty postaci na jego temat. Z aspektem byłoby gorzej, bo nie sądzę, że po jednej sesji (jednym zdarzeniu) powinno się postać obdarować aspektem (jak na przykład tchórz czy mdlejący na widok krwi). W końcu to zdarzenie może być tylko jednostkowe, jednorazowe i tak naprawdę nie kształtuje postawy postaci w takich sytuacjach. Co innego jeśli sytuacja powtórzyła się więcej niż raz.

14
Alkierz / Odp: Przyznawanie aspektów po sesji
« on: November 14, 2015, 05:48:45 PM »
Oczywiście. Sesje to przecież nie tylko profity. Jak w życiu, czasem dostaje się też po dupie.

15
Alkierz / Odp: Przyznawanie aspektów po sesji
« on: November 14, 2015, 05:41:22 PM »
Hmmm, w moim mniemaniu prowadzący sesję powinien jedynie złożyć propozycję przyznania nowych aspektów a jej zatwierdzenie/modyfikacja/odrzucenie zależeć powinno od Obserwatorek. Dlaczego? Ano dlatego, że każdy MG ma inne spojrzenie na sprawy i u niektórych o nowe aspekty będzie łatwo u innych trudniej. Niektórzy MG pominą pewne rzeczy inni zwrócą na nie uwagę. Jednak system klepnięcia przez górę w pewien sposób ujednolici proporcje.

Osobna kwestia to to, czy każda sesja powinna dawać graczom nowe aspekty? W moim mniemaniu nie. Aspekty powinny wynikać z rzeczy naprawdę dla postaci istotnych i takich, które naprawdę mają na nie wpływ.

Co zaś do granicy to ta jest tylko i wyłącznie w zdrowym rozsądku i własnej ocenie sytuacji. Z tymi jednak bywa różnie. A nawet powiem, że jest jak z dupą, każdy ma własną ;)

Pages: [1] 2 3