Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Tori

Pages: [1]
1
Hejo ^^
Temat oczyszczony, posprzątany i w ogóle. Zaczynam raz jeszcze i miejmy nadzieję, że teraz to sesjowanie mi lepiej wyjdzie xP

Informacje ogólne:
1. Tematyka sesji to głównie przygodówki. Luźniejsze, poważniejsze, dramatyczniejsze, zależy co akurat mi do głowy wpadnie i jak się sesja potoczy. Kampania jako taka nie jest planowana, ale że w  praktyce przygody zamierzam umieszczać przede wszystkim w Waterdeep i okolicach, więc siłą rzeczy różne NPCe z jednej sesji mogą przewinąć się także w drugiej, zaś zakończenie jednej przygody, może dać początek następnej. Pamiętajmy, że każda akcja wywołuje reakcję. :)
2. Stopień trudności mocno umowny. Wszak wiele zależy od tego, jak reagować będą gracze i co sobie umyślą. Prosta potyczka może zmienić się w walkę o przetrwanie, a potężny przeciwnik zostać łatwo przechytrzony i pokonany. ;)
3. Uszkadzanie postaci i katrupienie ich... No, o śmiertelności decydować będą głównie decyzje i zachowania graczy (+ poprawka na aspekty). Tak zwana "zabawa w bohatera" raz może się udać, innym razem niezupełnie, rzucanie się z nożem na trzech uzbrojonych i opancerzonych przeciwników zbyt bezpieczne nie jest, zaś wyskakiwanie z karczmy przez okno, to niekoniecznie upadek i skręcenie karku. Słowem, wszystko zależy od okoliczności, kalkulowanego ryzyka i postępowania w granicach rozsądku.
Gdyby miała się pojawić wyjątkowo śmiercionośna sesja, poinformuję o tym przy zapisach.
4. Kości i ogólnie pojęta losowość. Tak, wszyscy "kochamy" te małe kur... tyzańskie syny. ;)
Po pierwsze - opis sytuacyjny i działanie, jakie postać podejmuje. Po drugie - aspekty, jakie posiada i na ile ułatwiają one (lub utrudniają), wykonanie danych czynności. Wreszcie po trzecie i ostatnie - rzut. Innymi słowy, nie jest decydujący i nawet krytyczna porażka rzadko kiedy oznaczać będzie mniej lub bardziej trwałe uszkodzenie ciała. Wiecie, wystarczająco dużo razy moja postać przez to obrywała, abym się przekonał, że jednak mało to fajne  ;)
5. Tempo odpisów. Wiadomo, że poza grą ma się też inne zajęcia i nie każdy jest takim noł-lajfem jak ja, co to popołudnia zwykle przed kompem spędza. Generalnie chciałbym i prosiłbym, aby w te 48 godzin od mojego odpisu ruszającego fabułę do przodu, uporać się też ze swoimi odpisami, żeby jednak te sesje nam w miarę sprawnie szły. :)
6. Zgłoszenia do sesji i co trzeba podać? Teoretycznie jako Sfinks mam dostęp do większości KP, ale praktycznie miło by było, gdyby jednak podsyłane zostało. Na pewno trzeba przedmioty "niestandardowe", czyli magiczne lub specjalne. Do tego eliksiry, maści, czy inne alchemiczne wynalazki. Krótko mówiąc wszystko to, czego nie ma bezpośrednio w KP wpisanego.

I tyle wstępnie. Ogólny spis zasad w tematach organizacyjnych poszczególnych sesji też będzie się pojawiał.

2
Strefa dzikiej magii / Regulamin karczm se znikł
« on: November 07, 2015, 08:45:41 PM »
Regulamin karczmowy wcięło, jak na niego kliknąć, to gra traktuje go jak nieistniejącą karczmę.
Zamiast regulaminu wyświetla bowiem komunikat: Nie ma takiej karczmy! (Wróć)
Gdzie po kliknięciu na "wróć" przenosi na tą samą stronę.

3
Plecak Hewarda / Forgotten Realms - książki
« on: June 19, 2015, 08:05:14 PM »
Jako że nie samym RPGiem człowiek żyje, a literatury o świecie Zapomnianych Krain wydano dość sporo, to i pozwoliłem sobie założyć ten oto temat, w którym można podyskutować o przeczytanych książkach, polecić pewne tytuły, odradzić inne, pokłócić się o postać Drizzta itd.

A że sam potrzebuję porady, to zapytowuję, czy zapoznał się ktoś z pierwszym tomem "Przemian" ("Król Orków") i w miarę bezspoilerowo mógłby mi napisać, na ile jest to samodzielna produkcja i czy dużo wątków "urywa się w połowie" i wymusza zapoznanie z tomami 2 i 3 (których po PL brak)?

4
Kto pyta, nie błądzi / Umiejętności złodziejskie
« on: June 06, 2015, 03:51:11 PM »
Umiejki złodziejskie, jak to będzie rozpatrywane w praktyce? Zwykle testuje się określone umiejętności rzutem kością, tu jak rozumiem rzutów kostkami nie ma, więc...
W przypadku wykrywania i rozbrajania pułapek, jak stwierdzić, czy postać gracza faktycznie znalazła wszystkie pułapki i jak ustalić, czy udało się jej wszystkie rozbroić?
To samo z otwieraniem zamków. Wiadomo że prosty zamek to i amator przy odrobinie szczęścia otworzy, ale te bardziej skomplikowane? I gdy zabiera się za to postać z mniejszym lub większym wyszkoleniem?
I kwestia najważniejsza, gdy postać gracza A zamierza posłużyć się kradzieżą kieszonkową i pozbawić postać gracza B sakiewki pełnej złotych monet. Jasne jest, że A będzie chciał sukcesu, a B porażki. Co w takiej sytuacji?

Pages: [1]