Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - VonVelkmann

Pages: [1]
1
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Re: Nabór na Quasita
« on: October 28, 2019, 07:10:12 PM »
Pozwolę zgłosić swoją kandydaturę

2
Sigil, Miasto Drzwi / Odp: Trzeci letni zlot Torilu - Zboczyń 2018
« on: June 10, 2018, 10:41:44 AM »
Ha! Ja, WujekWasyl we własnej osobie ogłaszam że chętnie przesiedzę z Wami cały zlot :D

P.S. Nie karzcie mi już zaglądać na forum :P plis

3
Ciemny Loch / Odp: PARALIZATOR - jedziemy z koksem
« on: April 25, 2016, 10:30:20 PM »
Jadę na 120% i spanie w domku mi odpowiada :D

4
Ciemny Loch / Odp: PARALIZATOR - jedziemy z koksem
« on: April 24, 2016, 08:06:59 PM »
W zasadzie to się przejadę, dopiszta mnie

5
Shag Misiu, nie chwyciłeś widać idei całego mojego posta.
Rzuciłem pomysłem a nie gotowym rozwiązaniem. Domyślam się że nikt raczej nie będzie grał 10 czy 100 lat na Torilu. Rzuciłem jakimiś tam przykładowymi czasami, bo jeżeli eliminujemy niezbędność składników to jakimś tam kosztem. Coś za coś. Nie planuje upierać się że to ma być 10 lat czy rok. Ale jakiś przykładowy czas podać musiałem. Podałem co mi przyszło pierwsze do głowy i tyle. I uznałem że w trakcie dysputy wyklaruje się jakieś rozwiązanie. Bo co do obecnych zasad zdania raczej nie zmienię.

P.S.
A przysłały Ci chociaż pocztówkę z zagranicy? :D

6
Może jak będzie więcej ludzi na Ircu, to by to ruszyć, albo rozesłać wiadomość do graczy na grze?

7
Warsztat Gonda / Odp: Dla ochotników
« on: October 28, 2015, 02:49:52 PM »
To ja przygarnę sobie Netheril i Zwoje netherilskie, bo chyba nikt nie brał

8
Pando, to poroście o pomoc kogoś z bety aby napisał jakieś teksty do kodeksu. Zróbcie przetarg, cokolwiek. Skoro uważacie że macie za dużo pracy to się nią jakoś z Nami podzielcie. Ostatecznie wszyscy w taki czy inny sposób tworzymy tą grę. No chyba że planujecie ciągle marudzić że macie wszystko na głowie i na nic czasu. Ale wydaje mi się że to raczej nie tędy droga. Szukajcie rozwiązań a nie wymówek.

9
Ale wiesz Pando. Nie każdemu chce się robić sesje tylko po to aby zdobyć jakieś tam komponent. A nawet jeśli nawet, to były by to dość krótkie sesje oparte o schemat "tropimy potwora, ubijamy, zbieramy fanty, wracamy do domu". A to strata czasu. Rozumiem epickie sesje po serce smoka, róg jednorożca czy coś innego cholernie rzadkiego i trudnego do zdobycia. Ale rozpisywać całą sesję tylko pa jakieś pióra czy inne wnętrzności? No jakoś tego nie czuję.

Poza tym, kiedy będzie to"niebawem"? Bo z tego co pamiętam to "niebawem" miała być 3cia karczma w mieście. A to było chyba z miesiąc temu :D


10
Poczytałem, poczytałem i doszedłem do wniosku że obecne rozwiązanie magicznego rzemieślnictwa jest tak bardzo bez sensu że moje sutki drżą w strachu na samą myśl o tym.

Przedmiot aby go zakląć musi być wykonany z jakiegoś specjalnego materiału. Bzdura. Nie znajduję żadnego sensownego uzasadnienia dla tego. Nie wszystkie magiczne miecze są z mitrilu. Ba powiem więcej większość magicznych mieczy jest wykonana ze stali. Amulety czy pierścienie są wykonane ze złota, srebra, platyny, miedzi i ew jakiś kamieni szlachetnych. Kostury magów są wykonywane z dębu, jesionu, cisu, hebanu, nie powiedział bym aby to były jakieś super rzadkie magiczne drzewa. Nie będę zamawiał adamantytowego kociołka tylko po to aby go zakląć aby sam gotową mi wodę. Bzdura, do kosza z tym.

Do stworzenia magicznego przedmiotu niezbędny jest niezwykły magiczny komponent. Kolejna bzdura. Generalnie zrozumiałem to tak że potrzebny mi taki komponent aby wyssać z niego magię i przesłać ją do przedmiotu. Jeżeli się nie mylę, to dalej ten komponent nie jest mi niezbędny do stworzenia magicznego przedmiotu. Magowie czerpią magię ze Splotu i tą energię formują w zaklęcia które rzucają. Tak samo jest z magicznymi przedmiotami. Mag czerpię energię ze Splotu, formuje ją i zaklina w przedmiocie nadając mu specjalne właściwości. Nie musi wysysać magi z nerki smoka. Kolejna rzecz do kosza.

No dobra. Skoro tak już pomarudziłem i uznałem że aktualne pomysły są bez sensu to wypadało by zaproponować jakieś rozwiązanie na to.

Generalnie zaklinanie przedmiotu tym różni się od rzucania czarów iż magia w przedmiocie ma tam pozostać. A nie pojawić się, wywołać dany efekt i zniknąć. Ergo, zaklinanie przedmiotu zabiera czas. Duuużo czasu. Zatem warto by było zacząć od wydłużenia czasu robienia magicznych przedmiotów. Dajmy na to tydzień dla kociołka który po wypowiedzeniu słowa rozkazu sam gotuję wodę, półtora do dwóch miesiący na najprostszy pierścień regeneracji (opisze w przykładzie za moment) po lata czy nawet dziesięciolecia dla artefaktów.

Kiedy to już wydłużyliśmy czas tworzenia przedmiotów, wróćmy do tych nieszczęsnych nerek smoka i innych paskudztw tego typu.
W tym momencie takie komponenty (choć nie niezbędne) mogą okazać się bardzo przydatne i użyteczne. Można by je zastosować na dwa sposoby. Pierwszy to wykorzystanie ich do skrócenia czasu zaklinania przedmiotu, drugi to wzmocnienie właściwości jaka ma być zaklęta w przedmiocie. Weźmy za przykład wspomniany wcześniej "pierścień regeneracji" (w wersji podstawowej) aby go zrobi potrzebujemy dajmy na to te dwa miesiące. Działać ma tak iż po założeniu na palec, w ciągu kilku dni (5 - 7) jest w stanie uleczyć nawet nawet najpoważniejsze rany. A jeśli noszący pierścień stracił nogę, ta zostanie zregenerowana w ciągu kilku tygodni (5 -7). Powiedzmy że jesteśmy mało cierpliwym magiem i nie bardzo chcemy ślęczeć tyle czasu nad takim cackiem. I tu z pomocą przychodzi nam jakiś poszukiwacz przygód który akurat ma do sprzedania "krew trolla" (nie internetowego oczywiście). Torlle jak każdy zapewne wie mają niesamowitą zdolność do regenerowania obrażeń jakie im się zada. Zatem będzie to idealny komponent do przyśpieszenia prac nad naszym pierścieniem. Można by tą krew też np wykorzystać aby np wzmocnić moc naszego pierścienia (regeneracja trwała by 3 - 5 dni)

Podsumowując.
- wydłużamy znacznie czas tworzenia magicznych świecidełek
- komponenty jako skrócenie czasu robienia świecidełka lub wzmocnienie jego zdolności.

P.S.
Nie podałem wielu innych przykładów jakie chodziły mi pogłowie odnośnie tego co jeszcze jest złe i bezsensowne w aktualnym systemie craftingu, gdyż z tego posta wyszła by krótka książka. Zatem ująłem to dość ogólnikowo i mam nadzieję że ogólna idea zostanie zrozumiana.

P.S. 2
Kochani Potwórcy. Rozumiem że nie chcecie aby gracze biegali obwieszeni magicznymi świecidełkami. Ale powiedzmy sobie szczerze. Świat Zapomnianych Krain jest pełen magii i magicznych świecidełek. Wspomnijcie Baldury czy Icewind'y. Tam potykaliśmy się o magiczne przedmioty. Zatem proces tworzenia magicznych przedmiotów nie jest aż tak wielce skomplikowany. :D

Pozdrawiam
Wasz ukochany WujekWasyl aka Walkman

11
Shalom aleichem!

Mam na imię Mikołaj, tekstówkami w necie zajmuję się od nigdy. Ale nadrabiam wieloletnim doświadczeniem w klasycznych RPG-ch.
-Wampir: Maskarada
-Warhammer
-D&D
To tylko te w które grywałem najczęściej. Ale zaznajomiony jestem jeszcze z wieloma innymi systemami.
-L5K
-Monastyr
-Arkona
-Prawie wszystko ze Świata Mroku
i kilka innych.
Jestem z Warszawy i tu też studiuje. A studiuje na Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych na wydziale Sztuki Mediów i Scenografii na kierunku Sztuka Mediów. Zajmuje się (chwilowo nie) projektowaniem graficznym. Głównie plakaty i logotypy oraz inne pomniejsze prace graficzne.
Do moich zaintersowań można zaliczyć głównie czytanie (głównie fantastyka, ale i inne rzeczy też się trafiają), granie w RPGi orac cRPGi, grafika, typografia, fotografia, filozofia (głównie praktyczna). Poza tym fascynuje mnie wszystko w mniejszym lub większym stopniu.

To chwilowo tyle. Jakby kto miał jakieś pytania, walcie śmiało.

Pozdrawiam :D

Pages: [1]