Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Hydra

Pages: [1] 2 3 ... 50
1
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Re: Nowiny techniczno-organizacyjne
« on: January 20, 2019, 11:51:06 pm »
Grono Bajarzy uszczupliło się o Refa, Deza i Waltzmarka. Dzięki, chłopaki, że byliście z nami - i do zobaczenia na sesjach :)

2
Plenarne ścieżki / Re: Wiele głów, wiele historii: sesje u Hydry
« on: January 18, 2019, 09:29:26 am »
Mam miejsce na poprowadzenie sesji na zamowienie. Najchetniej kilka osob, najchetniej NK, najchetniej w Zazesspur - a najbardziej najchetniej, to jesli ktos ma pomysl, co chcialby grac. Rekrutacje reszty druzyny moge zorganizowac.
Anyway, moje moce przerobowe sa do dyspozycji :)


są już chętni i na bazie ich pomysłów przygotuję sesję otwartą - będą jeszcze trzy miejsca (łącznie pięcioro graczy). stay tuned!

3
Warsztat Gonda / Re: Propozycja odsłony mobilnej do obecnej wersji gry
« on: January 16, 2019, 06:10:31 pm »
Dez, zrobisz upgrade kodu? po przenosinach i upgradzie gry do wyższej wersji PHP (szczegółów i tak nie rozumiem) nakładka przestała działać :)

4
Fabularne sprawy / [Fabuła Zaz] Jak brać udział w fabule głównej?
« on: January 08, 2019, 11:25:08 pm »
Fabuła Zazesspur

Zazesspur jest miejscem, które może zainspirować wiele historii. Wśród nich dominują te o konflikcie, który rozgrywa się nie tylko w mieście, ale w całym Tethyrze. To opowieść o tym, jak stary porządek, ten sprzed wojny, ściera się z nowym. O dwóch światach, które zmuszone są istnieć obok siebie, choć wcale tego nie chcą.

Udział w Fabule Zazesspur - w skrócie FZ -  jest możliwy na kilka sposobów:
1. Graj w oficjalnych sesjach Fabuły Zazesspur w Niezapomnianych Krainach i Miejscach Spotkań. Bezpośrednio odkrywaj nowe fakty oraz wpływaj na wydarzenia.
2. Reaguj na wpisy do dziennika, dzięki czemu Twoje decyzje i działania będą pośrednio wpływać na przebieg wydarzeń (w mniejszym stopniu, ale zawsze). Jeżeli chcesz je otrzymywać częściej, zgłoś się do prowadzącego wybrany przez Ciebie wątek. Wszystkie znajdziesz w tym dziale - będą oznaczone tagiem [Fabuła Zaz].
3. Wypełniaj zadania od kluczowych postaci niezależnych i graj je we własnym zakresie, na własnych zasadach. To, co ugrasz, po akceptacji podsumowania wpłynie na przebieg wydarzeń w sesjach publicznych. W każdym wątku fabularnym będą działać NPC-zleceniodawcy, dający gotowe pomysły na sesje - swoiste questy.

Chcesz się wykazać, przeżyć przygody, a przy tym współkształtować świat przedstawiony? Do dzieła!

Pierwszy temat pojawi się na dniach :)

5
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Odp: Nowiny techniczno-organizacyjne
« on: January 08, 2019, 02:15:32 pm »
Toril już działa! Zapraszamy z powrotem do gry.
W najbliższym czasie będziemy grzebać jeszcze troszkę, ale o wszystkim poinformujemy na bieżąco. I potem znowu będzie spokój na rok lub dłużej. :)

6
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Odp: Nowiny techniczno-organizacyjne
« on: January 05, 2019, 01:19:19 pm »
Uwaga, w najbliższy poniedziałek i wtorek - 7-8.01 - gra będzie nieczynna. Potrzebujemy tego czasu na sprawy techniczne, to znaczy na przenosiny na inny serwer z aktualnymi certyfikatami zabezpieczeń. Migracja potrwa do 48 h, najdalej w środę rano wszystko będzie śmigać. W razie pytań zapraszamy na disco :)

7
Kto pyta, nie błądzi / Odp: Tworzenie postaci - przewodnik
« on: December 17, 2018, 01:57:39 pm »
Nie, oczywiście nie. Machnęłyśmy się - już poprawiłam. Dzięki za czujność :)

8
Fabularne sprawy / Zazesspur - opis miasta
« on: December 03, 2018, 01:03:33 pm »
Opis miasta, wraz z mapą, znajduje się na >wiki<.

9
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Odp: Nowiny techniczno-organizacyjne
« on: December 03, 2018, 11:44:55 am »
Do grona Bajarzy dołączają (w kolejności ID) Kura, Dirk Senner, Kafariusz, Dez, Ysil i Waltzmark. Gratulujemy! Mamy nadzieję, że współtworzenie fabuły dla wszystkich da Wam taką frajdę, jak nam ;)

10
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Odp: Nabór na Bajarzy
« on: December 03, 2018, 11:27:44 am »
serdecznie gratulujemy nowym Bajarzom! cieszymy się, że chcecie z nami współtworzyć grę dla wszystkich, i mamy nadzieję, że spodoba się Wam nowa funkcja :)

11
Fabularne sprawy / Diabeł Morski (Zazesspur)
« on: November 27, 2018, 03:02:20 pm »
Przystawki
Szczur lądowy 2sm
Kawałki dorsza w zalewie octowej 4sm
Krabowe szczypce 6sm
Paluszki z flądry 3sm
Małże 1ss

Zupy
Zupa rybna 4sm
Wywar z krabów 1ss
Zupa rybna z kremlikami 5sm
Wywar z dorsza z Wybrzeża Mieczy 1ss

Dania główne
Wieczne sucharki 2sm
Pieczony karp z glonami 9sm
Łosoś ze smoczym zębem 1ss
Macka człowieka ośmiornicy 2ss
Gotowane kalmary 1ss
Mięso lwa morskiego 2ss
Solone palce wieloryba 6sm
Krewetki w sosie w wydrążonym pancerzyku homara 4ss
Zawijana Delibiyr 5sm

Desery
Ośmiorniczki maczane w rumie 3ss
Budyń sztormowy 2sm
Kakao z morskiej kąpieli 1sz
Kandyzowane języczki morskich węży 2ss

Napoje porcja/dzbanek
Rum biały 4sm/2ss
Bimber z morskich mgieł 4sm/2ss
Wódka pędzona z skorupy wielkiego żółwia 2sm/1ss
Wódka czysta 4sm/2ss
Nalewka z morskich oczek 2sm/1ss
Piwo pędzone z sznurka 1sm/6sm
Diabeł morski 1ss/2sz
Powrót na ląd 4sm/2ss

Ceny pokojów:
Hamaki na dolnym pokładzie (20) 4sm
Kajuty wilków morskich (10) 1ss
Szpony diabła (2) 5ss

12
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Odp: Nabór na Bajarzy
« on: November 26, 2018, 09:38:40 pm »
Pssst, przyda się nam ID :)

13
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Nabór na Bajarzy
« on: November 26, 2018, 08:20:41 pm »
Hello!
Czas na nabór na Bajarzy - z tylko tygodniowym obsuwem, co to dla nas :)

Bajarz zajmuje się fabułą Torilu. Ma dwa główne zadania: pierwszym jest animowanie karczm i Miejsc Spotkań; drugim jest zapewnianie punktów startowych do gry. W animowaniu karczm chodzi o to, żeby wchodzić do nich i pisać NPCem nawet, kiedy nikogo nie ma - w ten sposób zachęca się do dołączenia; chodzi o wykazanie inicjatywy. Przez punkt startowy rozumiem z kolei tworzenie sytuacji fabularnych, w których może się znaleźć niemalże dowolna postać, wziąć udział w scenie czy w minisesji i dostać questa, który popchnie ją w dalszą drogę. Takim questem są wszelkiego rodzaju zlecenia i zamówienia, ale też klątwy, przypadkowe przedmioty, tajemnicze przepowiednie. Bardzo zależy nam na tym, żeby Bajarze dbali o inkluzję w rozrywce (czyli o to, żeby każdy mógł bez problemu grać). Chcesz wrzucać innym postaciom małe zahaczki fabularne? Wolisz generować dziesiątki drobnych pomysłów zamiast jednego starannego wątku? To fucha dla Ciebie. Przewidujemy sporo nowych Bajarzy po tym naborze.

Wszystkich zgłaszających się proszę o zaproponowanie stałego MSa dla Zazesspur w ramach zadania na start. Chodzi o sam pomysł - nie wszystkie zrealizujemy, więc nie ma sensu, żebyście się produkowali nad opisami, jeśli mamy ich potem nie wykorzystać :)

Zamykamy nabór 2.12. Wpisujcie się w tym temacie.

14
Dobry wieczór! Czas na informację, co dalej z Torilem i według jakich zasad gramy :)

To co z tym Torilem 1.5?

Wiecie co... gramy tak, jakby 2.0 miało nie być. Nie wiemy, czy będzie, więc się na niego nie oglądamy.


Co z postaciami na 2.0?
Traktujemy je tak samo jak postaci na 1.5 - można je rozwijać w czasie gry, więc nie musicie nam już deklarować, czy dana postać jest na 1.5, czy na 2.0. Ale! Jeżeli 2.0 powstanie, każdej takiej postaci będzie przysługiwała startowa pula punktów umiejętności, przedmiotów i czego tam jeszcze. Nie przenosimy osiągnięć między grami. Dotyczy to także wpływów i reputacji, innych niż lokalne NPC niskiego szczebla i postaci innych graczy. (Jeszcze raz: to, co ugracie pomiędzy postaciami, przechodzi do 2.0 - bo wszystko jedno, czy tak zagraliście tę relację, czy się na nią umówiliście. A lokalny kupiec, krawężnik w straży miejskiej, szeregowy złodziej nigdy nie byli "reglamentowani" dla postaci i to nie ulega zmianie).
To konsekwencja tego, że gramy tak, jakby 2.0 miało nie być. Przeniesienie postaci i wyjaśnienie, jak straciła to, co miała, to będzie indywidualna broszka każdego gracza. Amnezja? Czysty start? Traktowanie tego jako "wczytania" gry od nowa? Sprawdzenie, jak jej historia wyglądałaby, gdybyśmy grali Paragonem zamiast Renegatem? Nagle odkryty bliźniak? Uczeń poprzedniej postaci? Jak chcecie. Nie będziemy się w to wtrącać, ale mówimy wyraźnie: trzeba będzie zacząć grę od początku.
Tak zupełnie od serca, jeśli ktoś z Was jest bardzo przywiązany do swojej koncepcji postaci na 2.0 i nie chce ryzykować, że będzie musiał coś cofać, zmieniać, dostosowywać - najrozsądniejszym wyjściem będzie schować postać do szafy. Może się przyda, może nie.

To nie można było tak zrobić z postaciami 1.0?
Mogę powiedzieć tyle: wtedy wydawało się to właściwym rozwiązaniem, działałyśmy w odmiennych warunkach. Teraz zmieniło się na tyle dużo (i w efekcie zrobił się taki bajzel), że naszym głównym celem jest uproszczenie i wyklarowanie obecnej sytuacji. Dlatego nie cofamy zniszczenia Skraju ani decyzji o nieprzenoszeniu postaci z 1.0; wystarczy tyle zamieszania, ile zaistniało. Zostawmy to już za sobą.


Według jakich zasad teraz gramy?
Według tego, co opublikowałyśmy w marcu - Dekalogu. Dodałyśmy do niego jedną zmianę dotyczącą spójności świata (w sekcji "Jak rozumieć Świat Gry?"), którą dla wygody cytuję poniżej:
Quote
Najważniejszą zasadą, jaką rządzi się Świat Gry, jest spójność. Musimy mieć zbliżone wyobrażenie na jego temat, żeby móc się w nim płynnie poruszać. Z tego powodu upewnij się, że Twoje pomysły dla sesji bądź kampanii są zgodne z settingiem, w którym gramy, i nie wykluczają się z materiałem źródłowym - starajmy się nie wysadzać świata w posadach. Podręcznikowe pomysły i zasady zostały świadomie wybrane przez twórców Forgotten Realms, więc korzystajmy z ich pracy. Warto.
Jeśli nie jesteś pewien, czy Twój pomysł nie narusza spójności świata przedstawionego, zapytaj Obserwatorek. W razie potrzeby dokonają obowiązującej wykładni tego, co pasuje do przedstawionego świata gry, a co trzeba dopracować.

Przypomnę esencję Dekalogu: jeśli chcesz coś osiągnąć, rozegraj to, a jak rozegrasz, zgłoś do nas, że sesje się odbyły i miały takie a takie skutki. Cała filozofia.

W razie pytań oczywiście służymy pomocą, jak zawsze.

PS poprawiłam pierwszy post tematu, żeby nie wprowadzał w błąd.

15
Plecak Hewarda / Odp: Drobna pomoc graficzna
« on: November 21, 2018, 02:30:57 pm »
Shag, spodnie są okej, ale teraz ten typ zamiast trepów ma gumiaki :P i to też odpada.

Pages: [1] 2 3 ... 50