Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sierra

Pages: [1] 2
1
Plecak Hewarda / Odp: Discordowe twórczości
« on: April 19, 2018, 12:37:20 PM »

2
Archiwum / Odp: Nabór na funkcje pomocnicze
« on: March 15, 2018, 09:36:35 AM »
ID 91

Skryba

Moje talenty językowe są przyzwoite. Sprawdzanie i korekta tekstów pod tym kątem nie sprawi mi większej trudności. Mogę wziąć do 2000 znaków co trzy dni.

Bajarz

Eventy karczmiane:

1. Tajemniczy czarodziej (NPC lub umówiony gracz - sabotażysta) ożywia meble w karczmie. Poziom trudności - niski/dla każdego. Zadanie graczy polega na opanowaniu sytuacji/ wykryciu kto rzucił czar/ inne formy poradzenia sobie z problemem.

2. Podczas biesiady, z nieznanych przyczyn, nagle umiera kilku najemników (NPC). Poziom trudności - niski/dla każdego.
Zadanie graczy polega na wykryciu co zabiło mężczyzn na podstawie tego co będą w stanie "wyciągnąć" z obecnych na sali denatów (wskazówek będzie sporo). Po ustaleniu przyczyn możliwy quest dodatkowy dla chętnych (na MS lub do przeniesienia na sesję)

3. Gracze wchodzący do karczmy zastają ją kompletnie pustą. Poziom trudności - niski/dla każdego. Pusto jest do tzw "gołej ściany". MS może zawadzić o pobliskie zabudowania itd. Zadanie polegać będzie na ustaleniu gdzie się podziało WSZYSTKO co znajdowało się zwykle w karczmie i co się właściwie stało.

4. Klasyczna "damsel in lethal distress", która pojawia się w karczmie ledwo żywa. Za nią kroczy pościg kilku nieznanych zabójców. Poziom trudności - niski do średni w zależności od rozwoju sytuacji. Gracze decydują czy jej pomóc, czy nie reagować w ogóle. W obu przypadkach ciekawe konsekwencje oraz zawijas fabularny.

3
Warsztat Gonda / Odp: Warsztat Toril wiki - postępy & propozycje
« on: March 03, 2018, 11:32:36 AM »
Moja propozycja do ewentualnego tworzenia własnych Wiki.

Baza:

1. Nie przepisujemy, nie tłumaczymy. Dajemy krótkie info o danym haśle/zagadnieniu wraz z odnośnikiem do szerszego omówienia w źródłowych materiałach. Jeśli to możliwe w języku ojczystym, jeśli się nie znajdzie w języku angielskiem.

Nie przyjmuję w ogóle tłumaczenia, że ktoś nie zna. Angielski jest wprowadzany już w przedszkolu, potem przez osiem - dziewięć lat w szkole, następnie od trzech do pięciu lat i w kolejnych w razie studiów również najczęściej jest. Jeśli ktoś twierdzi, że nie umie w angielski to nie umie też w polski a przy tym, nie przeczyta niczego ponad krótką notkę tak czy siak z powodu wrodzonej niechęci lub też nieumiejętności przyswajania jakiejkolwiek wiedzy bez względu na czas i możliwości.

2. Budujemy dzięki temu platformę z podstawową wiedzą i odnośnikami do map, obrazków itd. Prosta, łatwo przyswajalna forma i przede wszystkim nie obciążająca tak bardzo osób tworzących. Należy pamiętać, że ci ludzie też mają życie a tu im nikt za to nie płaci. W dodatku robienie komuś takiej ilości roboty jest pierońsko niekoleżeńskie skoro można inaczej. Ta wiedza już jest w internecie. Wystarczy ją streścić i wskazać gdzie szukać czegoś więcej.

Dalsze funkcjonowanie:

1. Tworzymy funkcyjnego Kronikarza.

2. Zadaniem Kronikarza będzie li tylko wyłącznie dopisywanie (doklejanie) do takiej Wiki
- ewentualnych projektów autorskich (zatwierdzonych przez Oposy)
- wydarzeń z naszego świata gry (wynikających z sesji zgłoszonych i NK)
- dodawanie brakujących (a niezbędnych w danym przypadku) haseł

Jest to dość prosty zakres zadań, który nie będzie zajmował ogromu czasu i najlepiej gdyby zajmowała się tym osoba z umiejętnością streszczania wydarzeń i wyciągania z nich istotnych informacji. Faktów a nie opinii.

Efekty:

Będziemy mieć swoją wiki, z niezbędnymi rzeczami oraz pełniącą rolę informacyjną o najświeższych wydarzeniach, co dla nowych graczy, ale również i tych z doświadczeniem, będzie niezwykle przydatne i przyswajalne oraz dające tzw "gameplay", który będzie można oprzeć na ostatnich wydarzeniach w danym miejscu. Zbuduje się również świadomość wydarzeń i lore świata granego U NAS.

Jako bonus, jeśli Kronikarz będzie chciał, miał czas i wenę, może powstać coś w rodzaju Kalendarium na samej grze, gdzie będą się pojawiały te "ostatnie wydarzenia". Dla tych, dla których czytanie Wiki będzie zbyt dużym wyzwaniem oraz jako prosty punkt zaczepienia by poszukać czegoś więcej o danym miejscu/potworze/postaci.

4
Warsztat Gonda / Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« on: February 27, 2018, 09:54:43 AM »
Eona napisała: "[...] nie wykorzystuje metawiedzy i ma odpowiedni charakter. Po prostu takich osób niestety jest mało."

1. Nie ma takich również wśród obsów. Jest metawiedza, kolesiostwo fabularne, myślenie życzeniowe i udawanie, że każdy problem istnieje tylko w głowie zgłaszającego uwagi. Nawet nowi zauważają nieprawidłowości, czyli coś jest na rzeczy.

2. Wykorzystanie metawiedzy staje się mniej szkodliwe jeśli się ma funkcyjnych od poszczególnych rzeczy a nie trzy osoby od wszystkiego łącząc funkcje techniczne i fabularne. Trąbię o tym ciągle - MUSI BYĆ PODZIAŁ INACZEJ JEST RAK.
 
3. Osób nadających się na funkcyjnych jest dużo, jeśli zostaną im przydzielone odpowiednie zadania. Ponieważ zadania będą proste i mniejsze w zakresie, zmiana jednego funkcyjnego na drugiego nie będzie problematyczna.

No i cztery - jeśli się nie chce to faktycznie żadne zmiany nie będą nigdy "możliwe". Z uporem maniaka wymyślacie koło na nowo, ale robicie je KONIECZNIE z trójkąta ignorując wszystkie inne figury. A potem jak wóz trzęsie, to wina pasażerów? Niestety świat, przyroda i prosta spostrzegawczość oraz podstawowe zasady organizacji zadań uczą, że nie macie racji. Rozwiązanie problemu jest tymczasem proste - nie umiecie wypracować odpowiednich, skutecznych wzorców same, to do diaska weźcie gotowe rozwiązania i zaimplementujcie.

A co najważniejsze, zmiany są konieczne bo w tej chwili funkcjonuje tylko wasze słowo, że jesteście obiektywne, bezstronnne i macie "odpowiedni charakter" w kontrze do coraz większej ilości przykładów przytaczanych przez graczy, którzy widzą i doświadczają na własnej skórze czegoś zupełnie przeciwnego. Czy to błędy zamierzone, czy nie, czy wynikające z nadmiaru zadań, czy po prostu tego, że jesteście ludźmi jak każdy inny i niczym się pod tym względem nie różnicie od tej "nienadającej się" reszty, nie jest istotne. Uważam z resztą, że to wraże i małostkowe rzucać takimi oskarżeniami, że tylko wy się nadajecie. Nadajecie się dokładnie tak samo jak inni i w niczym nie jesteście lepsze. Warto byłoby trochę zejść z piedestału i przestać udawać bógwico obrażając intelekt całej reszty społeczności.

Jedynym wymogiem na funkcyjnego jest trochę wolnego czasu i chęci. Wymogiem na obsa jest umiejętność podziału i delegowania zadań, stworzenie prostych wytycznych i pilnowanie głównej fabuły. Ogarnijcie to już i do roboty ;]

5
Plenarne ścieżki / Odp: Pod Złamanym Piórem. Sesje u Skaje
« on: July 05, 2017, 12:26:31 PM »
Ktokolwiek widział.

6
Plenarne ścieżki / Odp: Magia ma kolor krwi. Sesje u Friss
« on: January 09, 2017, 11:24:34 AM »
1, 2 i 5. Niestety wybrać można było tylko dwie zatem padło na 1 i 2. Nr 5 odpuściłem ze względu na to, że tego typu sesję można sklecić w dowolnej chwili z dowolnego powodu i jest to jedna z podstawowych w sumie sesji jakie się grywa. Taka zwyczajna. Zainteresowała mnie opcja "dobrej gry charakterem", choć bardziej zdziwiła jako warunek niż zachęciła. Uważam, że znakomita większość graczy na Torilu (nawet jeśli kosztem nieumiejętności odróżnienia siebie od postaci) gra całkiem nieźle. Jedni lepiej, inni słabiej, ale uważam, że właściwie wszyscy przynajmniej poprawnie. To główna siła tego portalu. Można powiedzieć, że zgromadził najlepszych odtwórców dostępnych w sieci, fabularnych do szpiku kości. Dlatego nie ogarniam tego punktu chyba w prawidłowy sposób, albo jest on zbędny.

W sumie nr 4 też klasyka i też bym grał pod warunkiem, że stwór w mieście ;]

7
Plenarne ścieżki / URATUJ SAILA - Interwencja rodzinna
« on: March 30, 2016, 05:59:27 PM »
Ogłaszam nabór do sesji, pt "Interwencja rodzinna". Wszyscy chętni do niezobowiązującej rozgrywki są mile widziani, bez względu na rasę, płeć i zawód!

Spójrz na Saila

Sail jest smutny
URATUJ SAILA Z RĄK OPRAWCÓW

Po rozbudowanej fabule szpiegowskiej, rodowi udało się ustalić miejsce zamieszkania Saila.
Ponieważ zaistniało podejrzenie, że jest on maltretowany i został odcięty od kontaktów z rodziną, ród Seliadan postanowił go odbić z rąk wrażych sadystów.
Za pomoc zapłacą w złocie!
Wszystkich chętnych proszą o kontakt z Halfdanem ID 1032



8
Plecak Hewarda / Odp: Ksiunżki, ksiunżki, ksiunżki po stokroć.
« on: March 10, 2016, 03:37:02 PM »
"Najpiękniejsze avatary" - 9 stron
"Ksiunżki, ksiunżki..." - 2 strony

I ja się dziwię, że to wszytko tak wygląda.

9
Plecak Hewarda / Odp: Najpiękniejsze avatary
« on: March 10, 2016, 03:35:07 PM »

10
Plenarne ścieżki / Odp: Pającze sploty, czyli Pająk prowadzi.
« on: January 31, 2016, 10:20:27 AM »
Zgłaszam się do dowolnej gdzie są miejsca jeszcze.

11
Alkierz / Odp: Ankieta Komfort Przeliczania Na Zimno
« on: January 25, 2016, 10:47:24 AM »
Znając ludzi, to i w teatrze dadzą radę się ruchać. Jedyne miejsce, gdzie trochę słabo odegrać ero (tylko dla specyficznych zboczeńców i sapaczy w czasie zapasów) to areny. Wybieram miejsce do treningów.

Palmiarnia - bez żartów. Tyle szkła?
Termy - co druga posiadłość ma jakieś tam łaźnie, w karczmach też są. W ogóle wszyscy mają chatki w lesie z gorącym źródełkiem gdzie ubranie może się przyklejać i prześwitywać.
Teatr - fajny pomysł, ale po co jak w sesjach i tak niezłe kino odchodzi.

Głos oddany ;]

NIECH WYGRA WALKA
BIAŁY HONOR, BIAŁA SIŁA
Księża na Księżyc
Drowy do Afryki

12
Ciemny Loch / Odp: Avatary w krzakach.
« on: December 15, 2015, 09:38:54 AM »

po co grasz z takimi graczami? ;p


Może lubi. Ma prawo.

A co do layoutu to oczywiście nic nie "wadzi" dopóki w ogóle nie zasłania tekstu i generalnie różne są gusta. W moje nie trafia. Dla mnie przerost formy nad treścią i festyniarstwo, dla kogoś super. Z obu wersjami da się żyć i skoro mówią, że nie bo nie to Ok. Nad odmową nie rozpaczam dłużej niż sekundę bo to tylko gra.

Zgodnie z zaleceniami dzielę się spostrzeżeniem i opinią na forum. Z mojej EOT

13
Ciemny Loch / Odp: Avatary w krzakach.
« on: December 14, 2015, 09:59:48 AM »
Szkoda. Lipnie jest, ale do wszystkiego się idzie przyzwyczaić. Może chociaż to na bok trochę przesuńcie, żeby tak nie biło po oczach?

14
Ciemny Loch / Avatary w krzakach.
« on: December 14, 2015, 09:40:46 AM »
Da się to cofnąć do poprzedniej wersji? Po pierwsze avatar wygląda kiepsko z gałęziami, które mają swój kształt co wpływa obrazek (subiektywno-obiektywna opinia), po drugie ciągnie gejem, mocno (subiektywna opinia) a po trzecie zajmują więcej miejsca niż poprzednio, co jest w tekstówce zbędne (obiektywna opinia) i źle się prezentuje przy tekście spychając go do roli dodatku do wielkiego ava (obiektywna opinia).

To co było wcześniej, było całkiem w porządku. Już abstrahując od tego, że owalne avatary to trochę kłopot z odpowiednim docinaniem i lepsze byłyby zbliżone do prostokąta/kwadratu, ale z tym dało się żyć, ku chwale spójności layoutu.

15
Warsztat Gonda / Odp: Status "Wyjęty spod Prawa"
« on: November 17, 2015, 02:49:31 PM »
Reputacja już w grze istnieje, ale niekoniecznie jest brana pod uwagę. Z doświadczenia wiem, że gracze uwielbiają być "źli", ale mniejszym uwielbieniem darzą konsekwencje jakie w normalnym społeczeństwie wiążą się z pewnymi zachowaniami. Jestem przekonany, że w tej grze będzie analogicznie.

Gdybym jednak się mylił i "mam na imię Legion bo jest nas wielu" dobrze gdyby w końcu powstała ta mordownia gdzie wszelkiej maści przestępcy będą mogli wpaść na piwo. Bić, pić i lżyć wedle uznania oraz na własną odpowiedzialność. Zawsze gdzieś funkcjonuje taka speluna (no chyba, że już jest tylko nie zauważyłem ;])

Z kolei od strony "drugiej" czyli MGowej, mam pewne obawy co do wykorzystania takiej wiedzy. Aktualnie widziałem tylko jeden przypadek zainteresowania straży i dotyczył on nieuregulowanego rachunku za wino, czego nawet w obecnej dobie żaden restaurator nie leci zgłosić na policję. W efekcie mam ambiwalentne odczucia. Konsekwencje - tak, naciąganie sprawy jak gaci pod pachy byle się przypierdolić - nie.

Mimo to, jestem za pomysłem. A raczej - za aktywnym jego wykorzystaniem bo mechanizmy, o ile można to tak nazwać, już są dostępne. Gra postacią złą czy chaotyczną nabierze dzięki temu realizmu i sprawi, że wielu "złych" z opisu nagle dojdzie do wniosku, że wolą być dobrzy albo neutralni. Z kolei tych, którzy zostaną przy swojej wizji, zmusi do rozwagi w działaniach. Sam prowadzę postać o "poszlakowanej" opinii i wiem z czym się to może wiązać, dlatego gra jest bardziej skomplikowana i wymaga ode mnie więcej uwagi i lepszego planowania co robię i co pokazuję innym.

DO BOJU POLSKOOO.

Pages: [1] 2