Toril.pl - Gra wyobraźni

Trzeci Materialny => Kto pyta, nie błądzi => Topic started by: Zet on August 17, 2017, 03:01:59 PM

Title: PMy i Magia Patch - pytania
Post by: Zet on August 17, 2017, 03:01:59 PM
1) Jeśli postać ma czary zarówno z magii objawień, jak i z magii wtajemniczeń, czy wtedy:
a) ma osobne pule PMów dla każdego rodzaju magii
b) ma jedną łączną pulę PMów, która działa na dowolny rodzaj?
__________________________
EDIT: na to już mam odpowiedź - była spisana w którejś-tam częsci patcha, przepraszam za zamieszanie :)


2) Czy jeśli czarujący zacznie rzucać czar, ale czarowanie zostanie przerwane (przez atak, czy z dowolnego innego powodu), to
a) PMy zostają wydane? (Czyli są wydawane na poziomie deklaracji?)
b) PMy nie zostają wydane? (Czyli są wydane po udanym rzuceniu zaklęcia, czyli na poziomie egzekucji?)
Title: Odp: PMy i Magia Patch - pytania
Post by: Rawij on August 17, 2017, 03:21:51 PM
c) wydana zostanie połowa punktów (czy tam inny ułamek)
Title: Odp: PMy i Magia Patch - pytania
Post by: Hydra on August 17, 2017, 05:00:18 PM
Jestem zwolenniczka opcji a) - zostana wydane na poziomie rozpoczecia czarowania. Dla mnie, jako MG, granica przebiega miedzy "pomyslal o rzuceniu"/"zabral sie za rzucanie". Kiedy zaczerpnal moc, to punkty zostaly odliczone.
Nie jest to jeszcze stanowisko wszystkich Obsow, bo jeszcze nie przegadalysmy tego tematu do konca - spokojnie mozemy tutaj.
Title: Odp: PMy i Magia Patch - pytania
Post by: Friss on August 17, 2017, 05:29:32 PM
Mnie również opcja a) wydaje się logiczna. Zaczerpnąć mocy czarujący i tak musiał, czy mu wyszło, czy nie, a pozbywamy się w ten sposób asekuranctwa i cwaniactwa magów. Oczywiście, liczy się sam tekst, jego sformułowanie. Co innego zastanawiać się nad rzuceniem czaru, a co innego już podjąć próbę, rozpocząć rzucanie. Generalnie, osobiście podoba mi się wymóg (tutaj nieobowiązkowy, ale dla mnie bardzo przydatny) opisywania procesu czarowania. Jest to jakiś wysiłek włożony w odgrywanie. Nie przepadam za sytuacją, kiedy gracz tylko deklaruje zaklęcie w offtopie albo pisze „rzucił czar” (pomijam już sam aspekt czasu dokonanego :]), nie ujmując w ogóle tego, co robi. Jakieś proste sztuczki da się pominąć jednym słowem, podobnie jak czary, które często się powtarzają, ale już poważniejsze zaklęcia ja osobiście lubię w grze zobaczyć. Naturalne wydaje mi się odgrywanie na równych zasadach tak maga, jak i woja (który walkę, psikus, musi umieć opisać, samo „wyprowadził cios” nie zawsze nas uratuje, przykładem łowy na wiwernę, gdzie trzeba było wiedzieć, gdzie celować (w miękkie) i unikać kompana miotającego pioruny). :) Opisywanie na pewno pomoże uniknąć potyczek o to, na ile i czy mag był skoncentrowany, a wrogowie mogli mu przeszkodzić.
Title: Odp: PMy i Magia Patch - pytania
Post by: Wengiel on August 17, 2017, 07:52:38 PM
Pierwsza opcja sensowna. Podobnie nawet w Dedekach było: jak ktoś próbował przerwać ci czar i mu sie udało, to traciłeś ten czar. Zgromadzona moc została uwolniona, acz nie wykorzystana.